English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

کمک 50 میلیون تومانی واقفان لرستانی برای آزادی 5 زندانی غیرعمد

با کمک 50 میلیون تومانی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان لرستان زمینه آزادی 5 محکوم مالی غیرعمد فراهم شد.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، توکل شاکرمی مدیر نمایندگی ستاد دیه استان با اعلام این خبر گفت: در راستای کاهش جمعیت کیفری طبق هماهنگی‌های به عمل آمده زمینه آزادی یک محبوس زن و 4 محکوم مردی که با وجود عائلمه‌مندی در بند حضور داشتند فراهم و این افراد بعد از تحمل به طور میانگین 2 ماه حبس به آغوش گرم خانواده بازگشتند.

وی افزود: رقم کل بدهی این مددجویان نیازمند رقی بالغ بر یک میلیارد و ششصد میلیون ریال بوده که از این میزان مبلغ یک میلیارد آن با تلاش همکاران ستادی و همیاری مددکارات زندان در قالب اخذ گذشت از اصل بدهی کسر شد و الباقی هم از محل کمک‌های مردمی تامین گردید.

آزادی 2 زندانیان غیر عمد توسط موسسه خیریه «سرزمین مهر و احسان»

شاکرمی با تقدیر از حمایت‌های نوعدوستانه اشخاص حقیقی و حقوقی در امر خداپسندانه حبس‌زدایی گفت: موسسات خیریه در این رستا همواره یاریگر ستاد دیه در امر کاهش جمعیت کیفری بوده و برای نمونه در روزهای اخیر اعضای موسسه‌ای حمایتی با تامین مانده بدهی 2  نان‌آور خانه در روزهای منتهی به ماه رمضان زمینه‌ساز آزادی آن‌ها شدند تا این افراد که در مجموع با رقم بدهی بالغ بر 37 میلون تومان در بند بودند آزاد شوند.

آزادی 128 زندانی جرائم غیرعمد زندان‌های لرستان در سال 98

وی با اشاره به عملکرد این نهاد مردمی در راستای حمایت از محکومان مالی و دیه اظهار کرد: بنا به مناسبت‌های ملی و مذهبی در کل تعداد 122 نفر زندانی مرد و 6 محبوس زن با رقم بدهی نزدیک به 80 میلیارد تومان در سالی که گذشت به واسطه تلاش‌های همکارانم در این مجموعه از بند رهایی یافتند.

وی با تقدیر از تلاش‌های شبانه روزی مددکاران زندان‌ها در تحقق این توفیق گفت: همکاران با الهام از سیره نبوی و اخلاق علوی با تشکیل جلسات متعدد با شکات و دعوت ازر آن عزیزان برای صلح و سازش، نقش مهمی در این اتفاق داشتند و توانستند در کل مبلغی معادل 300 میلیارد ریال را از اولیاء دم و طلبکاران خصوصی گذشت رضایتمندانه اخذ نمایند.

وی ادامه داد: اولین خیرین ما به نوعی همین شکات هستند، چرا که با گذشت بخشی از دارایی و حق حقه خودشان نه تنها به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد کمک می‌کنند بلکه جلوه‌ای از فداکاری و ایثار را در جامعه ترویج می‌دهند و به جرات می‌توان گفت آثار آن تنها به حوزه زندانبانی و امور قضایی محدود نمی‌شود. ا که در جریان رسیدگی به پرونده‌ها هستیم خوب می‌دانیم اگر این مهم و این لطف بی‌شائبه نباشد چه بسا افرادی ماه‌ها و بلکه سال‌ها در بند باشند.

انتهای پیام /

۳۱ فروردین ۱۳۹۹ ۱۳:۱۷
تعداد کلیک: ۱,۰۰۵

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.