English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

برگزاری ۶۵۰ جلسه اخذگذشت برای آزادی 260 زندانی غیرعمد یزدی

مدیر کل زندانها و نایب رئیس ستاد دیه یزد از برگزاری بیش از ۶۵۰ جلسه توسط کمیته صلح و سازش ستاد دیه استان برای اخذ گذشت رضایت مندانه از شکات در سال ۹۸ خبر داد.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، رضا ذوالفعلی‌نژاد مدیر کل زندانها و نایب رئیس ستاد دیه استان یزد با اعلام این خبر گفت: در سال گذشته تعداد ۳۱۵ پرونده در این ستاد تشکیل گردید که با بررسی‌های انجام شده از سوی گروه تحقیق این تعداد پرونده غیرعمد منجر به آزادی ۲۶۰ مددجو واجد شرایط گردید.

نایب رئیس ستاد دیه استان یزد با تقدیرذ از زحمات کمیته صلح و سازش ستاد دیه اظهار کرد: برای آزادی این افراد از بند مبلغی بالغ بر ۱۰۷۵میلیارد ریال نیاز بود که به همت اعضای این هیات مردمی و همچنین با همکاری خوب شورای حل اختلاف و البته خدمات خالصانه مددکاران  زندانها  به میزان ۱۰۰۲ میلیارد ریال از اصل بدهی گذشت گردید و مابقی نیز از محل منابع این ستاد تامین شد.

وی با اشاره به تفکیک جنسیت و نوع محکومیت این مددجویان نیازمند یادآور شد: تعداد ۱۲۲ پرونده مربوط به محکومان مالی ناشی از صدور چک یا سفته بود، ۱۲۱فقره محکومیت مربوط به محبوسان مهریه و ۱۷ مورد نیز به بدهکاران دیات ناشی از حوادث رانندگی گارگاهی اختصاص داشت که به تفکیک جنسیت در شمار افراد رهایی یافته ۹ زندانی را نسوان و مابقی را آقایان تشکیل می‌دهند.

نایب رئیس ستاد دیه در خصوص افزایش آمار آزادی نسبت به سال گذشته افزود : خوشبختانه با وجود مشکلات معیشتی به همت خیرین نوعدوست استانی در مورد آزادی‌ها رشدی 43 درصدی را نسبت به مدت مشابه سال 1397 شاهدیم.

انتهای پیام /

۳۱ فروردین ۱۳۹۹ ۱۲:۵۸
تعداد کلیک: ۱,۰۳۱

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.