English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

املاک «پرور خانوم» موقوفه‌ای برای آزادی زندانیان غیرعمد

موقوفه پرور خانوم یکی از ده‌ها موقوفه بزرگ استان البرز است که یکی از نیت‌های اصلی واقف آن اختصاص مبالغی برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد و با نظر ستاد دیه است.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، وقف صدقه جاریه‌ای است که تا ابد آثار و برکات آن به واقف برمی گردد و یکی از راهکارهای نهادینه کردن این فرهنگ اسلامی جلب اعتماد عمومی است که باید در اجرای نیت واقفین دقت عمل انجام شود.

«پرور خانوم» دختر مرحوم ملک محمدآقا کارخانه با استناد به مواهب ناشی از آزادی بدهکاران نیازمند، در دهه محرم سال ۱۲۲۴ هجری قمری املاک خود را با نیات مختلف وقف نمود که تخصیص مبالغی از این راه برای آزادی بدهکارات تحت حمایت ستاد دیه یکی از آن‌ها است.

املاک پرور خانوم وسعتی بالغ بر ۳۵ هکتار دارند که در منطقه رجایی‌شهر (استان البرز) دایر است که حدود سه هزار رقبه اعم از مسکونی، تجاری، فرهنگی، اداری،‌ مسجد و... شامل می‌شود.

وقف املاک، تلاوت قرآن کریم، استیجار نماز و روزه، خیرات و مبرات، رد مظالم، نشر معارف اسلامی و... از دیگر خواسته‌ها و نیات این بانوی ایرانی است.

از همین رو با همیاری اداره اوقاف از سال ۱۳۹۰ نیت این واقف در رد مظالم اختصاص به آزادی زندانیان غیرعمدی پیدا کرد که صرفا بر حسب نداری روانه حبس شده‌ بودند. زندانیانی که تعداد آن‌ها امروز سه رقمی شد و از تعداد 100 محکوم مالی یا دیه گذر کرد.

انتهای پیام /

۲۷ فروردین ۱۳۹۹ ۱۳:۵۷
تعداد کلیک: ۱,۰۶۴

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.