English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

برگزاری 24 جلسه برای آزادی 219 زندانی غیرعمد استان اردبیل

در سالی که گذشت اعضای هیات امنای نمایندگی ستاد دیه استان اردبیل با برگزار تعداد 24 جلسه و رسیدگی به پرونده نزدیک به 400 مددجو زمینه آزادی 219 بدهکار مالی و دیه را فراهم نمودند.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور،  یوسف خدادادی معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل و نایب رئیس هیأت امنای ستاد دیه استان با اعلام این خبر گفت: مبلغ بدهی این افراد رقمی بالغ بر 374 میلیارد و 539 میلیون و 385هزار ریال بود که غالب این افراد در اعیاد مذهبی و جشن‌های ملی از بند حبس رهایی یافته‌اند.

وی با اشاره به تفکیک جنسیت و نوع محکومیت این مددجویان نیازمند اظهار کرد: تعداد 189 پرونده مربوط به محکومان مالی ناشی از صدور چک یا سفته بود، 23فقره محکومیت مربوط به محبوسان مهریه و 7 مورد نیز به بدهکاران دیات ناشی از حوادث رانندگی و گارگاهی اختصاص داشت که به تفکیک جنسیت در شمار افراد رهایی یافته 4 زندانی را زنان و مابقی آقایان هستند.

نایب رئیس ستاددیه استان در خصوص پرداخت مبلغ محکومیت این زندانیان افزود: مبلغ 101 میلیارد و 718 میلیون 564 هزار و 893 ریال به واسطه اخذ گذشت رضایتمندانه از شکات و اولیاء دم از اصل بدهی کسر و تا میزان 49 میلیارد و  638میلیون و 690هزار و696  ریال هم به آورده شخصی افراد دربند یا خانواده‌های آن‌ها اختصاص داشت و الباقی با همت نیکوکاران استانی و کمک‌های ستاد دیه مرکز تامین شد. ناگفته نماند که تعداد معدودی از زندانیان یاد شده نیز به طور مشارکتی با کمک مبالغ اهدایی کمیته امداد حضرت امام (ره) و همچنین صندوق تامین خسارتهای بدنی آزاد و به آغوش گرم خانواده بازگشته‌اند که درصد این استخلاص‌ها کمتر از 5 درصد است.

خدادادی با تقدیر از همیاری قضات شریف محاکم یاد آور شد: قابل تامل است که با موافقت دادگاه‌های رسیدگی کننده تا میزان 154 میلیارد و 750 میلیون ریال نیز در قالب پذیرش احکام اعسار دادگستری از اصل محکوم‌به کسر گردیده است.

وی ادامه داد: سال گذشته در مجموع تعداد24جلسه در هیأت امنای نمایندگی ستاددیه استان برگزار شد که درمجموع بیش از 400 پرونده در این جلسات مورد رسیدگی قرار گرفت که ازاین این میان تعداد 392 فقره آن تایید و اقدامات لازم برای آزادی آنها صورت گرفت که در ادامه جمعی از این افراد با تغییر وضعیت بدهی کماکان در شمار بدهکاران تحت حمایت ستاد دیه قرار گرفته و مابقی تا قبل از نوروز 1399 از بند رهایی یافتند.

خدادادی از افزایش ۷۰درصدی کمک‌های مردمی به ستاددیه استان خبر داد و گفت: در سالی که گذشت مبلغ 21 میلیارد و 444 میلیون ریال در جشن‌های گلریزان و مراجعه مستقیم خیرین نیکوکار استان به این ستاد مردمی جمع‌آوری گردید که این مبلغ با عنایت به مشکلات معیشتی و وضعیت اقتصادی حاکم در سال‌های اخیر قابل تقدیر و امتنان است.

نایب رئیس ستاددیه استان در خصوص برگزاری جشن‌های گلریزان در سال جاری اظهار کرد: باتوجه به شیوع کرونا ویروس در کشور و در راستای پیشگیری از گسترش این بیماری منحوس درسطح استان، ماه رمضان امسال جشن‌های گلریزان به‌صورت غیرحضوری و مجازیو در قالب پویش «کمک مومنانه به زندانیان غیرعمد» برگزار خواهد شد که این شیوه خدمت رسانی همکاری و مساعدت بیشتر اصحاب رسانه را نیازمند است.

انتهای پیام/  

۲۷ فروردین ۱۳۹۹ ۱۳:۰۱
تعداد کلیک: ۹۷۸

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.