English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

ارتباط ستاددیه با دستگاه‌های مرتبط باید یک برنامه باشد

بازرس ستاددیه کشور گفت: مدیران عامل ستادهای دیه در هر استانی به منظور آزادی حداکثری زندانیان غیرعمد برقراری ارتباط با دستگاه‌های مرتبط اداری را باید یک برنامه و وظیفه اصلی بدانند.
  
به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور در سفر استانی علی شمس، بازرس ستاددیه کشور و مشاور معاون فرهنگی رییس قوه قضاییه به استان آذربایجان شرقی، وی با حجت الاسلام وا لمسلمین شریفی رییس کل دادگستری و رییس هیات امنای شعبه ستاد دیه این استان دیدار و در خصوص عملکرد این نهاد مردمی به گفتگو پرداخت .
در این دیدار که خلیل‌الهی دادستان عمومی و انقلاب تبریز، بنی هاشمی مدیرکل زندانهای استان و محرمی مدیرعامل شعبه ستاددیه استان نیز حضور داشتند  رییس کل دادگستری استان با بیان این مطلب که اهتمام به اجرای کامل برنامه‌های معاونت پیشگیری از وقوع جرایم و معاونت فرهنگی را بسیار ارزشمند و ضروری ارزیابی و اظهار داشت: سعی می‌شود با بهره گیری از ظرفیّت و استعداد دستگاههای مختلف نسبت به جلوگیری از وقوع جرایم و اجرای برنامه های فرهنگی  و قرآنی و مبارزه با جرایم سازمان یافته و ناهنجاری های اجتماعی و اخلاقی بصورت ریشه از همه جانبه اقدام  عملی و موثر صورت گیرد  .
رییس کل دادگستری استان آذربایجان شرقی با اشاره به برنامه های فرهنگی و تبلیغی شورای امر به معروف و نهی از منکر افزود: فعالیتهای مشترک و همکاری خوبی در حوزه مسائل فرهنگی و اجتماعی و با سایر دستگاههای فرهنگی از جمله معاونت فرهنگی شهرداری‌های استان بویژه شهرداری تبریز در حال انجام می‌باشد که قطعاً ثمرات و نتایج مطلوبی را به دنبال خواهد داشت . 
رییس دادگستری استان با تاکید بر همکاری و اقدامات مشترک تشکیلات قضایی با سایر نهادها گفت: با رییس و اعضای شورای شهر تبریز هماهنگی شده است که بخشی از بودجه ها و برنامه های معاونت فرهنگی شهرداری ها بایستی پس از بررسی در کارگروه مشترک با دادگستری و بر اساس مبانی دینی و قرآنی واصول تربیتی اسلامی هزینه و اجرا شود تا بتوانیم با پرهیز از آزمون و خطاء طی برنامه ریزی مشخص و حساب شده به نتایج قابل قبول و اطمینان بخش برسیم .
رییس هیات امنای شعبه ستاد دیه  استان آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنانش به مسئله برگزاری موفق جشن گلریزان و برنامه های ستاد دیه اشاره و اظهار داشت : در سال های اخیر ستاددیه تعامل خوبی را با دستگاههای دولتی و غیر دولتی از جمله جامعه صنعتگران و با اصناف و بازاریان داشته و به عنوان یک الگو در برنامه های فرهنگی اجتماعی موفق عمل کرده است .
وی ادامه داد: جمع آوری بیش از 3 میلیارد تومان کمک نقدی و تعهد در یک شب ماه مبارک رمضان طی جشن گلریزان جهت تامین اعتبار  آزادی زندانیان جرایم غیرعمد ، کار ارزشمندی است که هیات مدیره و مسئولین ستاد دیه استان موفق بدان شده‌اند .
در ادامه جلسه علی شمس بازرس ستاد دیه کشور با ابراز خرسندی از وضعیت خوب و منسجم ستاد دیه شعبه استان آذربایجان شرقی اظهار داشت: ستاد دیه استان فعالیتهای خوب و قابل تقدیر را داشته و از انسجام، همدلی و تعامل با دستگاههای مرتبط و مجامع خیریه و سایر دستگاههای دولتی و غیر دولتی بهره‌مند می‌باشد که قطعاً این اقدام موجبات ارتقاء سطح فعالیتها و خدمات بیش از پیش این تشکل مردم نهاد را فراهم خواهد آورد .

وی با تأکید بر تعامل تمامی مدیران عامل شعب ستادهای دیه استانی  با  سایر سازمان‌ها و نهادهای مرتبط دولتی و غیردولتی، گفت : هرچند برخی از استانها در برقراری ارتباط و تعامل متقابل با برخی نهادها توفیقات زیادی را در رستای آزادی حداکثری زندانیان غیرعمد داشته‌اند، اما این مهم با وجود ظرفیت بالای هر استانی باید در سطح کشور تعمیم پیدا کرده و توفیق یک ستاد در  جهت ارتباط نزدیک با نهادهای مرتبط فقط بنباید ه ظرفیت بالای یک منطقه ختم گردد و به جهت بعضی از امکانات نامناسب خود را منفک از این وظیفه بدانیم.

مشاور فرهنگی رییس قوه قضاییه با اشاره به برنامه‌های قرآنی دادگستری استان آذربایجان شرقی افزود: برنامه های قرآنی اخیر دادگستری استان آذربایجان شرقی بسیار خوب و در سطح مطلوب برنامه ریزی و اجراء شده است که اقدام ارزنده  شایسته تقدیر بود و در ارزیابی‌های کار گروه های مرتبط ستادقوه مورد توجه اعضاء قرار گرفت .

بازرس مدیرعامل ستاددیه کشور با اشاره به فعالیت‌های ستاددیه مرکز در بحث  فرهنگ‌سازی گفت: هم‌گام با ستاددیه کشور در استانهای مختلفی برنامه‌های منسجم و مستمری جهت پیشگیری از ورورد ناخواسته افراد به زندانها تدوین و در حال اجرا بوده و در این راستا فعالیت‌های فرهنگی و به‌ویژه برنامه‌های قرآنی استان آذربایجان شرقی به جهت نظم در برگزاری و میزان استقبال افراد جهت حضور در این برنامه‌های معنوی شایسته تقدیر است . 

شمس با استقبال از برنامه های مشترک دادگستری استان با شهرداری‌ها و دیگر نهادهای فرهنگی، خواستار انعکاس فعالیتهای انجام یافته در سطح استان به معاونت فرهنگی کشور شد و گفت : برنامه‌هایی در حال بررسی و تنظیم است که اگر بتوانیم با سیاست منسجم و کارشناسی شده در مسیر مبارزه با ناهنجاری‌های اجتماعی و ناملایمات فرهنگی می‌توانیم با تکیه بر آنها جهت جلوگیری از وقوع جرایم با بهره گیری از ظرفیت سایر دستگاه‌ها قدمهای موثری را برداریم .
حجت الاسلام شریفی در پایان ضمن تصریح براهمیت برنامه های قرآنی اجرا شده در سطح تشکیلات قضایی استان و فعالیتهای شورای امر به معروف و نهی از منکر در سطح شهر از تلاش های خلیل الهی دادستان عموی و انقلاب تبریز و معاونین فرهنگی و پیشگیری از وقوع جرایم دادگستری استان قدردانی و از ادامه و تعمیق فعالیتهای قرآنی و فرهنگی ، خبرداد . 

 

۲۳ آذر ۱۳۹۳ ۰۸:۳۸
تعداد کلیک: ۲,۵۱۲

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.