English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

آزادی زنان زندانی خراسان شمالی در آستانه نوروز

مدیر نمایندگی ستاد دیه خراسان شمالی گفت: در آستانه نوروز تمام زنان زندانی جرایم غیرعمد تحت حمایت این نهاد از زندان‌های سطح استان آزاد شدند.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، رضا استاجی با اعلام این خبر اظهار کرد: مجموعا هفت زن به دلیل جرائم غیرعمد و محکومیت‌های مالی ناشی از صدور چک (غیرکلاهبرداری) در زندان‌های استان تحمل حبس می‌کردند که با کمک خیران زمینه آزادی تمامی این مددجویان فراهم شد.

وی با بیان اینکه هم اکنون هیچ زندانی زنی به دلیل جرایم غیرعمد در زندان‌های استان محبوس نیست، افزود: زنان زندانی 4 میلیارد ریال بدهی داشتند که این مبلغ مورد نیاز از محل کمک‌های خیرین استانی وام و تسهیلات قرض‌الحسنه، اخذ گذشت از شکات و پذیرش درخواست اعسار محکومان و تقسیط محکوم به تسویه شد.

وی با اشاره به این که  ۲ درصد از زندانیان غیرعمد این استان را زنان شامل می‌شدند اظهار کرد: در جشن‌های گلریزان استان سعی شده بود که بانوان زیادی دعوت شوند که به دنبال آن تمامی کمک‌های زنان برای آزادی زنان اختصاص یافت.

 مدیر نمایندگی ستاد دیه خراسان شمالی اعلام کرد: هم اکنون ۹۵ زندانی جرایم غیرعمد استان با بدهی مبلغی معادل ۶۶  میلیارد ریال در بند حضور دارند که از این تعداد 3 نفر محکوم به پرداخت دیات ناشی از حوادث کارگاهی و سوانح رانندگی، 4 نفر بابت ناتوانی در پرداخت نفقه و مهریه و مابقی نیز بدهکاران مالی ناشی از صدور چک یا سفته هستند.

وی با اشاره به عملکرد این نهاد حمایتی در سال جاری گفت: تا پایان بهمن تعداد ۲۵۲ زندانی جرایم غیرعمد با رقم بدهی بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال از بند حبس آزاد و به آغوش گرم خانواده‌های خود بازگشته‌اند.

استاجی بیان کرد: متوسط نرخ زندانی در استان خراسان شمالی به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر ۲۳۳ مددجو است که این میانگین در کشور ۲۶۹ نفر است.

انتهای پیام /

۱۹ اسفند ۱۳۹۸ ۰۸:۱۶
تعداد کلیک: ۱,۱۰۶

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (1 رای)
  • علی
  • ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ ۰۷:۴۱
  • 0
  • 0
    0

سکه شده شش و نیم میلیون تا چند ماه دیگه دوباره زندان ها پر میشه


امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.