English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

آزادی 3 زندانی غیرعمد توسط گروه آموزشی بورس در تبریز

یک گروه آموزشی در عرصه بورس با برگزاری گلریزانی در راستای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد، مقدمات آزادی سه زندانی غیرعمد استان آذربایجان شرقی را فراهم کرد.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، رسول تقی‌پور مدیر نمایندگی این نهاد حمایتی در تبریز با اعلام خبر گفت: تعدادی از فعالان بازار بورس با مراجعه حضوری به ستاد دیه استان موجبات آزادی یک بدهعکار دیه ناشی از حوادث رانندگی و دو محکوم جرایم غرعمد را فراهم و در آستانه میلاد حضرت امیر علیه‌السلام هر سه زندانی پدر را راهی خانه‌های خود کردند.

وی با اشاره به حرکت‌های خیرانه مردم تبریز در راستای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد، گفت: این اقدام فعالان بورسی قدم بسیار مبارکی است که در راستای تداوم و تبلیغ صحیح و ترغیب دیگر عزیزان می‌تواند دستگیر بسیاری از خانواده‌هایی باشند که صرفا بر حسب نداری راهی حبس شده‌اند.

تقی‌پور یادآور شد: در دو سال گذشته تعداد 304 خانواده با مراجعه به ستاد دیه استان، بخشی از بدهی بیش از 215 زندانی جرایم غیرعمد را تامین کرده و مقدمات آزادی‌ این دربندان دردمند را فراهم کردند که اگر نبود همیاری این خیرین به دلیل وجود شمات خصوصی محبوسان ماه‌ها و بلکه سال‌ها در بند بودند.

وی با اشاره به اجرای طرح «عیدانه‌ آزادی» در آستانه سال نو گفت: با اجرای این طرح مردمی درصدد هستیم افرادی را که مدت محکومیت حبس آن‌ها بیش از 5 ما هستند و موقعیت‌شان در خانواده به عنوان سرپرست درج شده است را به همت عمومی از بند رهایی بخشیم.

سهم نیازمندان را هم در درآمدهایمان لحاظ کنیم

مدیر این گروه آموزشی بورس نیز با تقدیر از اقدامات حبس‌زدای ستاد دیه اظهار کرد: ما جمعی از دوستان مغازه دار هستیم و فعالیت بورسی را به عنوان شغل دوم خود برگزیده بودیم، اما اکنون این فعالیت را به صورت حرفه‌ای دنبال می‌کنیم. در این رابطه آموزش‌هایی را هم در قالب یک گروه آموزشی ارائه داده و سود حاصل از آن را که مبلغ قابل توجهی است در راه انفاق خرج می‌کنیم؛ از این محل گاه زندانی آزاد کرده و گاه جیره خشک به مراکز نیکوکاری تحویل می‌دهیم.

وی با بیان این‌که شاید این مبالغ در زندگی ما تفاوتی ایجاد نکند، اما موجبات آزدی یک سرپرست خانواده شده و فضای یک زندگی را شاداب می‌کند، افزود: با هر دست که ببخشیم، خداوند با دست دیگر چندین برابرش را به ما برمی‌گرداند از این رو باید همواره در درآمدهایمان سهم نیازمندان را هم لحاظ کنیم.

مهدیون با اشاره به این که در چند ماه گذشته نیز زمینه آزادی 6 بدهکار غیرعمد را فراهم نموده‌اند، گفت: آزادی یک بانوی بی پناه یا پدری از پشت میله‌های زندان، حرکتی خداپسندانه است و خانواده‌ای را خوشحال می‌کند؛ معتقدم هدیه آزادی، بهترین هدیه و کمک است، از این رو افرادی که توانایی دارند در این ایام نزدیک به عید به فکر درماندگان و نیازمندان هم باشند.

انتهای پیام /

۱۰ اسفند ۱۳۹۸ ۰۹:۱۴
تعداد کلیک: ۱,۰۷۱

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.