English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

نواسانات جوی کشاورز یزدی را به حبس کشید

خشکسالی‌های دو سال گذشته در استان یزد کشاورز مهریزی را بدهکار و سرمای شدید هوا اندک محصول زراعی او را از میان برد، اتفاقی که بر حسب آن این پیرمرد 76 ساله امروز در بند زندان است.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، «حاج علام» مرد عائله‌مندی است که با کار بر روی زمین پدری خویش کسب درآمد می‌کند اما بر حسب نوسانات جوی در منطقه محل سکونت این کشاورز وی متضرر شده و از تاریخ 7 آذر سال جاری روانه یکی از ندامتگاه‌های استان یزد می‌شود.

طبق تحقیقات به عمل آمده وی به دلیل مشکلات معیشتی در کنار مزرعه کوچک خویش که به سختی اسباب اولیه زندگی آن‌ها را تامین می‌کرد، با اجاره زمینی به مساحت ده هکتار به مبلغ ۹۰ میلیون تومان تصمیم به کاشت هویج می‌کند تا از این طریق بخشی از مایحتاج همسر و ۳ فرزند خود را فراهم نماید که به دلیل کم آبی بخشی از محصولات خراب و در موعدی که در آستانه فصل سرد سال قرار داشتند با کاهش کم سابقه هوا الباقی محصولات هم سرما زده شده و حجم زیادی از آن‌ها فاسد می‌شود.

حاج غلام برای این اقدام با عقد قراردادی یکی از هم‌ولایتی‌های خویش را هم به کار گرفته و پس از انجام مراحل کاشت چشم به سخاوت آسمان و به بار نشستن محصولات خود می‌دوزد که از سوی خشکسالی و از سوی دیگر ماجرا، سرمای شدید هوا موجب بدهکاری او به شکاتی می‌شود که یکی با اختصاص زمین خود و دیگری با ارایه بذر انتظار داشتند در موعد معین شده مبالغی را دریافت کنند.

مبلغی به ارزش ۱۸۶ میلیون تومان که هرچند در فرآیند رسیدگی تا میزان 26 میلیون تومان آن با تلاش کمیته صلح و سازش ستاد دیه استان یزد از طلبکاران گذشت شده است اما بابت الباقی پیرمرد یزدی که از اوضاع جسمانی خوبی نیز بهره‌من نیست در بند حبس حضور دارد.

نیکوکارانی که تمایل دارند به این زندانی کمک کنند می توانند کمک‌های نقدی خود را به حساب‌های نمایندگی ستاد دیه استان یزد به شماره ۷۷۷۷۷۷۷۷۷۷ بانک ملت ، ۶۶۶۶۶۶ پست بانک ، ۳۸۰۰۰۰۹۰ بانک رفاه ، و شماره کارتهای مجازی۶۲۷۷۶۰۷۰۰۰۰۰۳۲۳۱ و ۵۰۴۱۷۲۷۰۶۶۶۶۶۶۶۸ واریز کرده و برای اختصاص مبلغ پرداختی جهت آزادی این فرد یادشده فیش‌ پرداختی را با تحریر موضوع کمک انجام‌شده به شماره ۰۳۵۳۶۲۹۸۲۰۱ دورنگار کنند. روابط عمومی ستاد دیه استان یزد  با تلفن ۰۳۵۳۶۲۹۸۲۰۰  پاسخگوی سئوالات شما در این زمینه خواهد بود.

انتهای پیام /

۷ اسفند ۱۳۹۸ ۱۱:۴۲
تعداد کلیک: ۱,۰۸۶

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.