English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

خیر اموات در تبریز موجب آزادی ۳۰۴ زندانی غیرعمد شد

مدیر نمایندگی ستاد دیه آذربایجان شرقی گفت: در ۲ سال گذشته تعداد ۲۱۵ زندانی جرایم غیرعمد استان از محل کمک‌ خانواده‌های متوفی آزاد شده‌اند.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، سنت حسنه اختصاص هزینه ضیافت احسان متوفیان برای آزادی زندانیان برای اولین بار در کشور در تبریز به راه افتاده که از محل این اقدام خیرخواهانه تاکنون ۳۰۴ خانواده متوفی با مراجعه به محل این نهاد مردمی تمام یا بخشی از هزینه‌های ضیافت و تاج گل مربوط به آیین‌های هفتم، چهلم و سالگرد عزیزان درگذشته خود را را جهت آزادی زندانیان جرایم غیر عمد استان اهدا کرده‌اند.

رسول تقی‌پور مدیر نمایندگی ستاد دیه این استان با تقدیر از حمایت‌های نوعدوستانه خیرین در امر حبس‌زدایی اظهار کرد: هم اکنون، ۴۸۵ زندانی جرایم غیرعمد در زندان‌های استان چشم انتظار کمک‌های خیران هستند که مبلغ بدهی این افراد رقمی بالغ بر ۱۶۸ میلیارد تومان است.

وی یادآور شد: در صورتی که ۱۰ میلیارد تومان از سوی خیران کمک شود، مابقی بدهی را از طریق دادخواست اعسار به تقسیط، گذشت رضایتمندانه شاکیان، آورده خانواده‌های مددجویان و همچنین پرداخت تسهیلات بدون سود می‌توان تامین کرد.

مدیر ستاد دیه آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه هفت نفر از این زندانیان، خانم هستند، یادآور شد: این بانوان به طور ناخواسته و با درخواست همسران خود، اقدام به صدور یا پشت نویسی چک کرده و در نهایت نیز راهی زندان شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته ۴۴۰ زندانی غیرعمد به کمک خیران استان به آغوش خانواده خود بازگشتند، افزود: در سال جاری تا به کنون تعداد ۳۹۴ نفر از بند حبس رهایی یافته‌اند که تلاش داریم تا آغاز سال نو این تعداد از میزان سال گذشته بیشتر شود.

انتهای پیام /

۶ اسفند ۱۳۹۸ ۱۴:۱۹
تعداد کلیک: ۱,۱۷۵

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.