English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

آزادی 156 زندانی استان فارس تا پایان سال

در کمیته ویژه مددجویان ستاد دیه در شیراز با اعطای تسهیلات به 156 زندانی جرایم غیرعمد موافقت شد.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، در آستانه سال نو طی جلسه‌ای که با حضور سید اسدالله جولایی مدیرعامل، علی‌اکبر یساقی نایب رییس هیات مدیره ستاد دیه کشور در شهر شیراز برگزار شد اعضای این کمیته با ارایه تسهیلات ویژه به 151 مددجوی مرد و 5 محبوس مالی زن موافقت کرده و تاکید داشتند تمامی این افراد تا سالروز میلاد حضرت امیرالمومنین علی علیه‌السلام آزاد و به آغوش جامعه باز خواهند گشت.

سید رضا اسکندری مدیر نمایندگی ستاد دیه فارس در ابتدای این جلسه با اشاره به آمار 1090 نفری محکومان جرایم غیرعمد در این استان اظهار کرد: اگر چه آمار عددی بدهکاران مالی و محکومان به پرداخت دیات ناشی از حوادث کارگاهی و رانندگی نست به مدت مشابه سال قبل اندکی تقلیل یافته است اما در شرایط فعلی زندان‌های سطح استان با میزبانی از 35 محبوس زن و 1055 بدهکار نیازمند مرد رتبه چهارم کشوری را به خود اختصاص داده است که این تعداد از زندانی هرگز در شان استان باستانی و مذهبی فارس نیست.

وی بیشترین طیف بدهکاران را مربوط به محکومان مالی ناشی از چک عنوان کرد و افزود:  متاسفانه در بین مددجویان تحت حمایت ستاد دیه استان صادرکنندگان یا ضمانت کنندگان به واسطه اوراق تجایر چک یا سفته با 880 محکوم در صدر قرار داشته و کمترین افراد نیز در دسته مربوط به بدهکاران دیات ناشی از حوادث کارگاهی قرار دارند که تنها یک مددجو در این فهرست قرار دارد.

در ادامه جلسه اسحاق ابراهیمی با بیان عملکرد این مجموعه حمایتی گفت: ار ابتدای سال جاری تا کنون از محل وجوهات جمع‌آوری شده در جشن‌های گلریزان و یا واریزی‌های خیرین نوعدوست تعداد 350 مددجوی نیازمند از بند زندان رهایی یافته‌اند که میانگین بدهی این افراد رقمی بالغ بر 180 میلیون ریال گزارش شده است.

وی با تقدیر از تلاش‌های مدیر سابق نمایندگی ستاد دیه در جلب حداکثری مشارکت‌های مردمی گفت: با عنایت به آشنایی کامل مدیر جدید امید است در مسیر سابق شاهد حضور پرشور و تداوم حمایت‌های معنوی و مادی خیرین باشیم تا از طریق همین عزیزان ضمن توجه بیشتر به موضوعات پیشگیرانه آمار فعلی را تا سرحد امکان تقلیل داده و حبس‌زدایی را از مقام شعار به مرحله عمل برسانیم.

مدیرعامل ستاد دیه کشور نیز در سخنانی فارس را جزو برترین استان‌ها از حیث آزادی‌ زندانی مطرح کرد و گفت: با عنایت به ظرفیت‌های موجود استانی و با عنایت به سابقه فرهنگی و مفاخر ادبی «شیرازِ جنت طراز» امید است ضمن شناسایی مددجویان واجد شرایط و به برکت ایام مبارک پیش‌رو در ماه‌های رجب، شعبان و رمضان که خیرین بیش از هر موعدی آمادگی انجام کارهای خیر را دارند وضعیت پر ازدحام زندان‌های این استان را از حضور محکومان غیربزهکار کاهش داده و برای مسئولین مربوطه حبس‌زدایی را در اولویت کارها تعریف و تبیین کنیم.

وی یادآور شد: از ابتدای سال تا کنون تعداد شش هزار و 300 زندانی جرایم غیرعمد طی جدول فرآیند آزادی از بند آزاد و به آغوش خانواده‌های خود بازگشتند که در راستای رسیدگی به این پرونده‌ها شکات خصوصی و اولیاءدم تا میزان 47 درصد محکومٌ‌به را گذشت نموده‌اند که استان فارس در شمار سه استان برتر قرار دارد.

گفتنی است، علی مهربان قائم مقام، عباس کشانی معاون اجرایی، حمیدرضا صدری مدیر امور مالی و رجبعلی خازنی بازرس مدیرعامل ستاد دیه کشور از دیگر اعضای حاضر در این جلسه بودند.

8

انتهای پیام /

۳ اسفند ۱۳۹۸ ۱۴:۰۳
تعداد کلیک: ۱,۰۱۵

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.