English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

میانگین حبس زندانیان غیرعمد در کرمان سه ماه است

رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: میانگین ابقای حبس بدهکاران غیرعمد در زندان مدتی معادل 3 ماه است و در شرایط فعلی تاریخ ورودی قدیمی‌ترین مددجوی واجد شرایط مربوط به مهر ماه است.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، یدالله موحد صبح امروز (28 بهمن ماه) در آیین آزادی 100 نفر از محکومان جرائم غیرعمد زندان‌های استان کرمان اظهار کرد: زندان یکی از ابزارهای برقراری نظم، امنیت، آسایش عمومی و عدالت اجتماعی است اما نباید غافل بود این تدبیر قضایی بایستی در قبال بزهکاران و افرادی که حضورشان در جامعه مخل آسایش عمومی اعمال شود نه بدهکارانی که صرفا بر حسب نداری گرفتار بند شده‌اند. بر حسب همین باید گفت بی‌توجهی به این امر و عدم استفاده مناسب از این ابزار نه تنها مفید نخواهد بود بلکه می‌تواند به یک تهدید تعریف شود.

وی ادامه داد: بر حسب قانون اساسی شخصی بودن مجازات‌ها ایجاب می‌کند فردی که سوءنیتی در یک فعالیت اقتصادی نداشته و بر حسب نواسات بازار و یا مشکلات معیشتی متضرر یا بدهکار کسی گردیده است تنها همین یک فرد تاوان ندانم‌کاری خویش را بپرداز و نه خانواده و افرادی که تحت تکفل او قرار دارند.

رییس هیات امناء ستاد دیه استان کرمان با اشاره به سیاست‌ قوه قضائیه در امر حبس‌زدایی از زندان‌ها اظهار کرد: رییس قوه قضائیه تاکیدات زیادی بر استفاده مناسب از این ابزار قانونی داشته و با پیگیری شخص ایشان محاکم قضایی در سال جاری بیش از هر موعدی نسبت به صدور احکام جایگزین حبس اقدام نموده‌اند.

رییس کل دادگستری استان کرمان با بیان هزینه‌های بالای نگهداری از زندانیان بیان کرد: حبس یک بدهکار  نه فقط برای مجموعه زندان‌ها هزینه دارد بلکه سلامت اجتماعی و حتی روحی بسیاری از افراد را درگیر نموده و مشکلاتی را بر برخی خانواده‌ها تحمیل می‌کند که جبران آن ناممکن می‌شود.

وی زندان را به یک داروی تلخ تشبیه کرد و افزود: در کشور ما و برخی کشورهای دیگر، زندان نه تنها کارکردی درمانی ندارد بلکه باعث افزایش آسیب‌های اجتماعی می‌شود که بر همین اساس ششایسته است با جایگزین کردن مجازات‌ها لااقل در قبال محکومان جرایم غیرعمد و بدهکاران مالی اقدامی عاجل اتخاذ نماییم.

موحد به اقدامات استان کرمان در زمینه آزادکردن زندانیان اشاره کرد و ادامه داد: خیرین استان کرمان در سال جاری مبلغی در حدود 8 میلیارد تومان به امر حبس‌زدایی از زندان‌ها به ستاد دیه کمک داشته‌اند که به برکت همین 220 زندانی بعد از ماه‌ها دوری از جامعه به آغوش گرم خانواده‌های خود بازگشتند که در راستای رسیدگی به پرونده این افراد جالب است شکات خصوصی تا میزان 12 میلیارد تومان از حق خود گذشت کردند.

رییس کل دادگستری استان کرمان با یادآوری سفر روز قبل رییس قوه قضاییه به استان کرمان، گفت: یکی از دستاوردهای این سفر آزاد کردن یکصد نفر از زندانیان تحت حمایت ستاد دیه بود.

8

انتهای پیام /

۲۸ بهمن ۱۳۹۸ ۱۱:۲۴
تعداد کلیک: ۱,۰۳۵

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.