English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

جشنواره‌ای که دانش‌آموزان در آن تعهدات اجتماعی مشق می‌کنند

در آیینی با حضور مدیرکل زندانها، مدیر نمایندگی ستاد دیه استان و همچنین رئیس شورای اسلامی شهر یزد جشنواره خیریه «نفس در قفس» آغاز به کار کرد.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، در این مراسم که به میزبانی دبیرستان دخترانه دوره دوم حضرت جواد الائمه علیه‌اسلام برگزار شد رضا ذوالفعلی‌نژاد مدیرکل زندانها و نایب رئیس ستاد دیه استان یزد در سخنانی گفت: امروز ما بیش از آن که به کمک‌ها مالی خیرین نیاز داشته باشیم به همت عالی آن‌ها در جهت عملی ساختن موضوعات پیشگیرانه نیازمندیم.

وی با تقدیر از همیاری معلمین، اولیاء و کادر آموزشی مدارس شهر یزد در راستای آموزش همگانی مسائل حقوقی افزود: سال‌ها تجربه کار در مجموعه ستاد مردمی دیه به ما ثابت کرده است تا وقتی برخی از مبانی فکری اصلاح نشوند وضعیت زندان‌ها همین است که مشاهده می‌کنید؛ با تلاش جمعی خیرین ما زندانی آزاد می‌کنیم و از سوی دیگر مجدد باز زندانیان دیگری را در بند شاهدیم. این ورودی و خروجی‌های بعضا آیینه‌وار هرگز در شان ملی و شوکت دینی ما تعریف نبوده و نیست.

مدیرکل زندان‌های استان با تاکید بر امر فرهنگسازی اظهار کرد: امروز در شمار بدهکاران مالی و محکومان به پرداخت دیه می‌بینیم بسیاری از این عزیزان نه بر حسب سوء نیت مجرمانه، نه بر اساس بلندپروازی‌های اقتصادی بلکه بر حسب ندانم‌کاری یا جهل به قانون گرفتار بند شده‌اند. حال این که اگر در مدارس یا در دیگر مبادی آموزشی به آن‌ها همین نکات ساده‌ای که در قبال اوراق تجاری چک یا سفته یا مسائلی نظیر ضمانت‌های بانکی تعلیم داده شده بود هرگز ما شاهد تجمع این جمعیت بزرگ در داخل زندان‌ها نبودیم.

وی در ادامه گفت: خیرین استان از ابتدای سال تاکنون با پرداخت مبلغی معادل ۵ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان زمینه آزادی ۲۱۱ زندانی جرائم غیرعمد را فراهم کردند اما افسوس که علی‌رغم این حمایت هم‌اکنون ۲۸۳ زندانی دیگر با رقم بدهی بالغ بر ۸۶۶ میلیارد تومان در بند بسرمی‌برند.

این مقام مسئول با اشاره به خروجی جشنواره «نفس در قفس» بیان کرد: کلیه عواید این برنامه در سال گذشته مبلغی در حدود  320 میلیون ریال بود که با اهدای این مبلغ از سوی آینده‌سازان ایران اسلامی به مسئولین ستاد دیه زمینه آزادی ۴ مددجو محکوم مالی فراهم شد.

گفتنی است این جشنواره خیریه که به ارایه صنایع دستی و برخی محصولات گیاهی اختصاص یافته است تا یکم اسفند ماه، صبح‌ها از ساعت ۸ الی ۱۲ و عصرها نیز از ساعت ۱۷ الی ۲۰ در محل دبیرستان دخترانه دوره دوم جواد الائمه علیه‌السلام واقع در یزد، صفاییه، بلوار شهیدان اشرف، بلوار بوستان میزبان خیرین خداجو خواهد بود.

8

8

8

8

انتهای پیام /

۲۷ بهمن ۱۳۹۸ ۰۹:۵۷
تعداد کلیک: ۱,۰۳۱

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.