English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

افزایش دو برابری احکام جایگزین حبس در اردبیل

رئیس هیأت امنای نمایندگی ستاد دیه اردبیل با تقدیر از همیاری قضات محاکم گفت: در یازده ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال 97 صدور احکام جایگزین حبس در استان رشد دو برابری داشته است.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری استان و رئیس هیأت امنای نمایندگی این نهاد حمایتی در استان اردبیل در چهارمین جشن آزادی ۴۱ تَن از زندانیان جرایم غیر عمد که به مناسبت ولادت با سعادت حضرت صدیقه سلام‌الله‌علیها در سالن ملاقات زندان مرکزی برگزار شد اظهار کرد: امروز قریب به اتفاق مددجویان ستاد دیه را افرادی هستند که به خاطر تاثیرپذیری از شرایط نابسامان اقتصادی و همچنین نواسانات بازار اقتصادی متضرر شده و سر از بند زندان درآورده‌اند.

وی با اشاره به این که اردبیل یکی از استان‌های پر جمعیت درحوزه محکومیت‌های مالی است، افزود: زندانیان جرایم غیرعمد تاجر نیستند این‌ها بیشتر افراد خرده‌پایی هستند که یا قرضی را نتوانسته‌اند ادا کند یا در پرداخت اقساط یک وام وامانده‌اند. این‌ها بر خلاف تصور برخی از طبقه صنعتگران جامعه نیستند که بر حسب افت سهام یک شرکت یا رقابت‌های تجاری برای مدتی در بند افتاده باشند این‌ها اغلب نیازمندان و دردمندان جامعه هستند که با رقم‌های بدهی پایین گرفتار زندان شده‌اند.

عتباتی از افزایش ۷۰ درصدی مشارکت خیرین در جشن‌های گلریزان ماه مبارک رمضان امسال خبر داد و گفت: امسال علی‌رغم مشکلات اقتصادی خیرین با دغدغه و تعهد در جشن‌های معنوی گلریزان حاضر و تا میزان یک میلیارد ۷۰۰ میلیون تومان برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد ومالی کمک کردند.

آزادی 191 زندانی غیرعمد اردبیلی از ابتدای سال

در ادامه این برنامه، یوسف خدادادی معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری و نایب رئیس هیأت امنای نمایندگی ستاد دیه اردبیل نیز در سخنانی از آزادی ۱۹۱ محکوم غیرعمد از سطح زندان‌های استان خبرداد و گفت: میزان بدهی این افراد رقمی بالغ بر 33 میلیارد و 222 میلیون تومان بود که با همکاری خوب شکات خصوصی تا میزان 40 درصد این محکوم‌به در قالب اخذ گذشت از رقم بدهی کسر شد.

وی با اشاره به این که 3 نفر از محبوسان آزاد شده را زنان شامل می‌شوند، افزود: از 6 فروردین ماه تا کنون تعداد ۱۶۴ محکوم مالی ناشی از صدور چک، ۲۱ فقره متعهد پرداخت مهریه و ۶ بدهکار پرداخت دیات ناشی از حوادث رانندگی یا کارگاهی از بند آزاد و به آغوش گرم خانواده بازگشته‌اند.

گفتنی است در این مراسم یکی از بانوان نیکوکگار استان با اهدای یک عدد النگوی زمینه آزادی بانوی عائله‌مندی را فراهم نمود که با رقم بدهی 18 میلیون تومانی خود از دو ماه پیش در حبس حضور داشت.

8

8

انتهای پیام /

 

۲۷ بهمن ۱۳۹۸ ۰۸:۵۰
تعداد کلیک: ۱,۰۳۱

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.