English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

اقدامات ستاددیه نمونه اعلای یک گرته‌برداری علوی است

رئیس دادگستری خراسان‌شمالی با تمجید از اقدامات ستاددیه در راستای آزادی زندانیان غیرعمد گفت: با تأکیدات دینی و نصوص متواتر اسلامی اقدامات قابل تقدیر ستاددیه نمونه اعلای یک گرته‌برداری علوی است.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، حجت‌الاسلام نورالله قدرتی رئیس کل دادگستری خراسان شمالی در دهمین جلسه هیئت مدیره ستاد دیه این استان که در محل دادگستری کل برگزار گردید، در سخنانی ضمن تسلیت ایام اربعین حسینی گفت: با استناد به تفسیر آیات نخست سوره بقره ، با توجه به وجود معضلات و آسیب‌های متعدد اجتماعی، راه نجات انسان و رسیدن به سعادت همانا ایمان به خدا و انجام اعمال صالحه می‌باشد که عمل صالح را بایستی زائیده ایمان صالح افراد دانست و  مصداق بارز عمل او را همانا دستگیری از مستمندان و نیازمندان مطرح کرد.

قدرتی با اشاره به اینکه برای پیشگیری از بروز معضلات اجتماعی باید باورها را اصلاح کنیم، افزود: با اتکا به باورهای اسلام همواره مردم نجیب و انقلابی این استان در یاری نیازمندان و بالاخص زندانیان آبرومند محکوم به جرائم غیرعمد پیش‌قدم بوده‌اند.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی با اشاره به ویژگی‌های اخلاقی و معرفتی مولای متقیان حضرت علی علیه‌السلام، بخشندگی و دستگیری از در راه‌ماندگان را از ویژگی های بارز آن امام همام دانست و  گفت: با اقتدا به مولای متقیان روحیه ایثار و با اتکا به گشاده‌دستی و  نوع‌دوستی مردم خراسان شمالی امید است پرونده 19 زندانی واجد شرایطی که هم اکنون جلسه امروز به منظور بررسی دقیق پرونده‌های آنها تشکیل شده، از بند حبس رهایی پیدا کنند.

نائب رئیس هیئت امناء ستاد دیه خراسان‌شمالی با ارزیابی مطلوب وضعیت پرونده‌های جاری در ستاد یه استان، خدمت صادقانه و داشتن روحیه کمک به دیگران، به ویژه زندانیان وخانواده‌های آنان را از جمله ویژگی‌های فعالیت در ستاد دیه دانست و خاطر نشان ساخت: این ستاد مقدس با نیت پاک و خالصانه شهید والامقام سید اسدا... لاجوردی تأسیس و با پیگیری های مجدانه هم رزمان آن شهیدبزرگوار امروز جایگاه مطلوبی را در نظام مقدس جمهوری اسلامی دارد.

حجت الاسلام قدرتی موضوع کاهش جمعیت کیفری زندانها را از جمله سیاست های کلان دستگاه قضائی برشمرد و افزود: ستاددیه در اجرائی نمودن این سیاست راهبردی قوه قضائیه اقدامات ارزشمندی را انجام داده است.

در ادامه این جلسه رضا استاجی، مدیرعامل ستاد دیه خراسان‌شمالی نیز در سخنانی با ارائه گزارشی از وضعیت موجود در ستاد دیه، پیشگیری و تلاش در راستای کاهش جرائم غیر عمد را از جمله وظایف ستاد دیه دانست و از ایجاد پایگاه اطلاع‌رسانی ستاددیه خراسان شمالی در راستای اطلاع رسانی دقیق و به روز اخبار این نهاد مردمی خبر داد.

استاجی توزیع جزوه‌های با  از بروز جرائم غیر عمد در بین دستگاههای آموزشی را از دیگر فعالیت‌های این ستاد در راستای پیشگیری از ورود ناخواسته افراد به زندانها اعلام کرد .

در پایان این جلسه و پس از استماع پیشنهادات اعضاء هیئت مدیره پرونده های مددجویان واجد الشرایط مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت با کمک به آزادی نوزده زندانی جرائم غیر عمد موافقت گردید.

گفتنی است برای آزادی این نوزده نفر مبلغ سه میلیارد و هشتصدو پنجاه میلیون ریال در قالب اعطاء تسهیلات قرض الحسنه بانکی ، کمک بلاعوض ستاد دیه استان و ستاد دیه کشور از محل کمک های خیرین ونیکوکاران و تسهیلات صندوق تأمین خسارت های بدنی تأمین خواهد گردید. 

۱۹ آذر ۱۳۹۳ ۱۰:۴۷
تعداد کلیک: ۲,۴۴۷

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.