English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

ساز و کارهای قانونی حبس‌گرا هستند

رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: ساز و کارهای قانونی ما متاسفانه حبس گرا هستند و ضمانت اجرای همه موارد را زندان تعیین می‌کند، اتفاقی که نیاز به اصلاحات قانون دارد.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، یدالله موحد در خصوص مهم‌ترین برنامه‌های دستگاه قضایی اظهار کرد: از ابتدای انتصاب آیت‌الله رئیسی به عنوان رییس قوه قضاییه رویکرد تحولی همواره یکی از مهم‌ترین راهبردهای رئیس دستگاه قضایی بوده است که در این زمینه آیین‌نامه مختلفی با محوریت حبس‌زدایی انجام شده و امید است با پیگیری و توجه بیشتر به این دستورالعمل‌ها شاهد کاهش حداکثری تعداد زندانیان باشیم.

وی با تقدیر از اقدمات ستاد دیه در راستای آزادی بدهکاران غیر بزهکار گفت: در تمامی ایام سال منجمله همین روزهای مبارک دهه فجر خیرین خداجوی این نهاد حمایتی در راستای حمایت از دردمندان دربند زمینه آزادی هزاران زندانی را فراهم نموده‌اند که برای نمونه می‌توان گفت به مناسبت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی جمعی از نیکوکاران استانی با پرداخت مبلغی معادل ۳۴۱ میلیون و ۷۲۰ هزار ریال زمینه آزادی ۹ نفر از بدهکار مالی را فراهم نمودند.

موحد با اشاره به افزایش بازدیدهای مسئولین قضایی از زندان‌ها افزود: در روزهای منتهی به عید نوروز گروه‌های مختلفی برای رسیدگی چهره به چهره با برخی از مددجویان واجد شرایط به گفت‌وگو پرداخته و به حل موانع احتمال در راستای اخلاص این افراد پرداخته‌اند که این برنامه در برخی از بازدیدها در معیت قضات صورت گرفته است تا در راستای حفظ و صیانت از حقوق شهروندی به طور عملی انجام وظیفه نماییم.

وی یادآور شد: بر اساس آمار ارائه شده تا پایان آذر ماه قضات کرمانی 1881 مرتبه از سطح زندان‌های استان بازدید کرده‌اند که نتیجه این بازدیدها، منجر به کاهش موجودی زندان‌های استان طی ۹ ماهه‌ سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته شده است.

رییس کل دادگستری استان کرمان بیان کرد: علاوه بر بازدیدهای مستمر قضات، از ابتدای سال اعضای هیات نظارت و بازرسی حفظ حقوق شهروندی استان نیز ۲۱۰ مورد بازرسی از مراجع قضایی، انتظامی، ادارات زندان و بازداشتگاه‌های استان داشتند.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تعداد ۲۰۶ زندانی غیرعمد با پرداخت مبلغی بالغ بر ۷۳ میلیارد ریال آزاد شده‌اند، گفت: بخش قابل توجهی از مبلغ مورد نیاز برای آزادی‌ها  در قالب برگزاری ۲۶ جشن گلریزان استانی رقم خورده است.

رییس هیات امناء ستاد دیه استان کرمان یادآور شد: در فرآیند رسیدگی به پرونده این افراد ۱۴۹ نفر از شکات خصوصی با چشم‌پوشی از مبلغی بالغ بر ۵۶۴ میلیارد ریال زمینه را بیش از دیگران جهت تسریع در آزادی‌ها فراهم نموده‌اند که جا دارد از این گذشت ارزشمند تشکر داشته باشیم.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: سال گذشته یک هزار و ۹۸۳ زندانی با تلاش‌های شوراهای حل اختلاف زندان‌ها براساس سنت حسنه سازش و سازش از بند رهایی یافته‌اند.

انتهای پیام /

۲۱ بهمن ۱۳۹۸ ۱۰:۳۶
تعداد کلیک: ۱,۰۴۲

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (2 رای)
  • محمد
  • ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ ۱۳:۱۹
  • 0
  • 0
    0

سیستم قضایی و قانون در خصوص مهریه و نفقه نقش بسیار ویرانگری ایفا میکند و هیچ حرمتی برای مرد و خانواده باقی نگذاشته .ایران تنها کشوری می باشد که ازدواج را جرم تلقی و برای مرد زندان تعیین میکند در حالیکه کاملا غیرشرعی و غیر دینی هستش .زندگی بسیاری از جوانان
به خاطر همین قوانین مهریه و نفقه نابود و درحالی نابودی میباشد ولی متاسفانه تا کنون فقط صحبت شده وعملگرایی دیده نشده و مرد کاملا بیگناه بخاطر طمع کاسبان مهریه و نفقه این مثل سابق به راحتی راهی زندان میشوند...شرم بر مسیول بی تفاو

  • یعقوب وظیفه
  • ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ ۰۷:۴۲
  • 0
  • 0
    0

باسلام مسئولین توجه کنن یکسری افراد درروستای بایرام خواجه ازتوابع بخش احمد به اسامی جعفرنامدارهموونازیلانامدارهمو پیداشده که این افراد خانواده امیراصلان نامدار هستن که به شهرتبریز مهاجرت کرده اند وبه کلاهبرداری درمنطقه میپردازند که باخودزنی خودشون ازمردم
وافراد دیگر شکایت میکنند ودردادگاه به قران قسم میخورن وبه ناحق ازمردم دیه میگیرن اهالی منطقه قره داغ وتبریز آگاه باشین ازاین خانواده دوری کنین که خیلی اقرادی ناسازگاه وشرهستن .


امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.