English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

برپایی گلریزان آزادی ۲۲ زندانی غیرعمد در یاسوج

به مناسبت یوم‌الله 22 بهمن به همین تعداد بیست محکوم مالی و دو بدهکار دیه ناشی از جرایم غیرعمد با پرداخت بدهی یک میلیارد و ۱۱۵ میلیون تومانی از سطح زندان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد آزاد شدند.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، اسماعیل جمیاری مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان با اعلام این خبر اظهار کرد: یک نفر از این مددجویان نیازمند را از جمله بدهکاران زنی است که به دلیل استقراض و در ادامه عدم توفیق در تادیه دین راهی حبس شده بود.

وی با تشکر از همکاری شکات خصوصی پرونده‌ها در امر آزادی این افراد گفت: در فرآیند رسیدگی به وضعیت هر کدام از این محبوسان با دعوت از اولیاءدم یا طلبکاران مالی در محل ستاد دیه تا میزان 50 درصد محکومٌ‌به از سوی آن‌ها گذشت شد و مابقی مبلغ از محل اعتبارات ستاد دیه کشور و حمایت‌های واقفین استانی یا شعب بانکی تامین گردید.

جمیاری با بیان این که کمک به زندانیان غیرعمد کمک به اصلاح مشکلات اجتماعی است افزود: زندانیان جرائم غیرعمد افراد غیربزهکار هستند که حبس این اقشار ضعیف می‌تواند پیامد‌های منفی متعددی برای اعضای خانواده و جامعه ایجاد نماید که برخی از این آسیب‌ها بعضا غیرقابل جبران بوده و با آزادی احتمالی سرپرست یک خانواده ممکن است عواقب آن باقی باشد.

وی با اشاره به عملکرد ستاد دیه استان در امر حبس‌زدایی اعلام کرد: در سه سال اخیر به همت جمع زیادی از خیرین خداجوی استان و کشوری تعداد ۸۱۰ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد این استان آزادی و به آغوش گرم خانواده بازگشته‌اند که در این راستا نباید از چشم‌پوشی شکات در استیفای کامل حقوق حقه خودشان غافل بود.

انتهای پیام /

 

۲۰ بهمن ۱۳۹۸ ۱۰:۳۳
تعداد کلیک: ۱,۰۶۳

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.