English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

آزادی 57 زندانی غیرعمد به یمن انقلاب 57

به مناسبت سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و در راستای کاهش جمعیت کیفری تعداد ۵۷ محکوم جرایم غیرعمد از سطح زندان‌های استان زنجان آزاد شدند.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی رییس کل دادگستری استان زنجان با حضور در این مراسم معنوی اظهار کرد: طبق تبصره ماده 7 دستورالعمل کاهش جمعیت کیفری زندان برای ۱۵ درصد از محکومیت‌های صادره باید از مجازات‌های جایگزین حبس استفاده شود که در راستای عملی ساختن  این برنامه آیین گلریزان محکومان غیربزهکار برگزار شد.

وی با اشاره به این که موضوع حبس‌زدایی همواره یکی از تاکیدات رهبر انقلاب بوده است، افزود:  دستگاه قضاء با عنایت به این امر ضمن تشکیل کارگروهی برای کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها از تمامی ظرفیت‌های اقتصادی و حتی فرهنگی استان بهره جسته تا بیشترین تعداد آزادی را داشته باشد که در این زمینه برگزاری جلسات متعدد با شکات در محل ستاد دیه و همچنین مدیریت جشن‌های مختلف گلریزان در طول ایام سال قابل تقدیر و تحسین است.

صادقی نیارکی افزود: امروز با کمک ۱۲ میلیارد ریالی خیرین ستاد دیه 57 بدهکار مالی و محکوم به پرداخت دیات ناشی از حوادث رانندگی از بند حبس رهایی یافتند که طبق آمار اصل بدهی این افراد رقمی بالغ بر ۷۲۰ میلیارد ریال بود که با پیگیری‌های نهاد مردمی ستاد دیه از سوی اولیاءدم و طلبکاران گذشت شده است.

انتهای پیام /

۱۹ بهمن ۱۳۹۸ ۰۸:۱۸
تعداد کلیک: ۱,۰۲۲

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.