English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

کشتار 15 هزار ایرانی در جاده‌ها قابل توجیه نیست

مدیرعامل ستاد دیه کشور با اعلام آمار تلفات 15 هزاری نفری ناشی از حوادث رانندگی در سال اخیر این دست از مرگ و میر را کشتار دسته جمعی و آشکار متولیان امر ایمنی راه‌ها عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، به مناسبت ایام‌‎الله فجر بیست و هشتمین شعبه صندوق تامین خسارت‌های بدنی کشور در شهر زاهدان افتتاح شد.

در حاشیه آیین افتتاح این این شعبه در استان سیستان و بلوچستان همزمان که با حضور رییس کل بیمه مرکزی ایران، مدیر عامل صندوق تامین خسارت بدنی و دبیرکل سندیکای بیمه‌گران ایران همراه بود سید اسدلله جولایی مدیرعامل ستاد دیه کشور در سخنانی گفت: اگر چه در بخش مصدومان ناشی از حوادث رانندگی با کاهش جزئی مواجه بودیم اما در سال جاری بیش از 15 هزار ایرانی و به تبع آن خانواده‌های بسیاری عزادار ندانم کاری مسئولین و متولیان ایمنی جاده‌های درون شهری و برون شهری شده‌اند که با عنایت به پیشرفت‌های جهانی در این امر این یک ضایعه و بهتر است بگویم یک فاجعه ضد انسانی است.

وی با اشاره به رشد 1.4 درصدی کشته‌های رانندگی در نه ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال 97 افزود: سال گذشته بیش از ۱۷ هزار نفر در حوادث رانندگی کشور جان خود را از دست دادند و ۳۶ هزار نفر مصدوم و ۳۰ هزار نفر نیز تا عمر دارند برای ابد معلول شدند. از آمار تکان‌دهنده سال پیش که عبرت نگرفتیم هیچ امسال در مورد کشتته‌ها با این روند افزایش هم خواهیم داشت. تا به امروز 15 هزار نفر گزارش شده لااقل در روزهای باقیمانده از سال بیدار باشیم. چرا کشته‌های یک سانحه هوایی هنوز هم داغدار دارد اما کشته شوندگان حوادث رانندگی که بسیاری از آن‌ها مسافران بی جرم و گناه اتوبوس‌ها و مسافربرها هستند عزاردار و حامی و پیگیری‌کننده‌ای ندارد.

مدیرعامل ستاد دیه کشور گفت: با اصلاح و تصویب قانون جدید بیمه اجباری از ورودی رانندگان به زندان‌ها به طرز مشهودی کاسته شد اما در قبال کاستن تعداد تصادفات منجر به فوت و جرح هنوز کاری جدی صورت نگرفته است.

وی با اشاره به این که سیستان و بلوچستان به دلیل وسعت منطقه‌ای در شمار مناطق پرحادثه جاده‌ای است بیان کرد: طبق آمار یک‌هزار و ۷۴ نفر از کشته شدگان حوادث رانندگی در سال گذشته متعلق به شهرستان‌های این استان است که متاسفانه در شرایطی که نقاط محروم بسیاری چه از بابت سیل و چه از جهت معیشتی در استان وجود دارند اما در سال 1397 تا میزان 130 هزار میلیارد ریال برای پرداخت خسارت مصدومان و اولیاء دم پرداخت شده است، حال این که این مبالغ را می‌شد با مدیریت درست صرف آبادانی و اصلاح مشکلات کرد.

8

انتهای پیام /

۱۶ بهمن ۱۳۹۸ ۱۷:۰۳
تعداد کلیک: ۱,۰۴۱

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.