English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

آزادی 250 زندانی غیرعمد یزد در گرو کمک 4.5 میلیاردی خیرین

هم ‌اکنون 250 محکوم مالی و بدهکار دیات ناشی از حوادث رانندگی در استان یزد تحمل حبس می‌کنند که میانگین بدهی این افراد رقمی بالغ بر هجده میلیون تومان است.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، به منظور هم اندیشی در جهت کاهش حداکثری زندانیان جرایم غیرعمد یزد تا عید نوروز نشستی با حضور اعضای هییت امناء ستاد دیه استان و امام جمعه بخش مرکزی این شهر برگزار شد.

در این جلسه، حجت الاسلام سیدمحمد کاظم مدرسی، مدرس حوزه و امام جمعه شهر یزد در سخنانی اظهار کرد: با عنایت به اقبال خیرین در انجام اقدام خداپسندانه آزادی زندانیان نیازمند شایسته است برنامه‌های ستاد دیه صرفا معطوف به ایام ماه مبارک رمضان نباشد و در این راستا از تمامی ظرفیت‌های ملی و مذهبی در راستای حفظ کرامت فقرا و بویژه زندانیان غیرعمد عائله‌مند گام‌های بلندی بردارد.

وی با اشاره به تعدد جشن‌های گلریزان ویژه ماه مهمانی خدا افزود: رمضان ماهِ نشر معنوی مردم و ماهِ بروز استعدادهای معنوی است و برپایی گعهده‌هایی معنوی همچون آیین آزادی محبوسان غیربزهکار چندان مشکل نیست، اما خوب است هنرمان را برای جلب مشارکت‌های مردمی و حتی مدیریت برنامه‌های آموزشی و پیشگیرانه را محدود به یک ماه نکرده و بنا به مناسبت‌هایی چون میلاد صدیقه طاهره سلام‌الله‌علیها که در آستانه آن روز قرار داریم با شعارهای مرتبط با زنان به یاری این اقشار ضعیف و بدون پشتوانه بپردازیم.

امام جمعه بخش مرکزی یزد با تبیین ضرورت انفاق در جامعه اسلامی گفت: در مکتب دینی ما دستگیری از نیازمندان و درمندان یک ضرورت شرعی و بر حسب عرف ملی ما یک تعهد قلبی و قدیمی است و در این راستا چه کسی یا کسانی مستحق‌تر از زندانیانی که با وجود سرپرستی از خانواده‌های چند نفره صرفا بر حسب نداری روانه بند شده و به جهت ناتوانی در تامین محکومٌ‌به ماه‌ها و بلکه سال‌ها در حبس گرفتار شده‌اند.

مدرسی با تاکید بر تاکید بر احراز مستمندی متقاضیان کمک ادامه داد: در اجرای برنامه‌های مربوط به آزادی باید از اشخاصی استفاده نمود که نسبت به دین و فرهنگ احساس مسئولیت داشته باشند و حفظ کرامات انسانی افراد را یک فریضه بدانند. مبادا کمک به افراد جهت استخلاص از ندامتگاه به شرمساری او یا خانواده آبرومند آن‌ها منتهی شود.

در ادامه این نشست، اسلام افشون مدیر نمایندگی ستاد دیه یزد ضمن ارائه گزارشی عملکرد این نهاد حمایتی در سال جاری گفت: از فروردین ماه تا کنون تعداد ۲۰۴ زندانی واجد شرایط از سطح زندان‌های استان آزاد شده‌اند که مبلغ بدهی این افراد رقمی بالغ بر  ۷۱۵ میلیارد ریال بود.

وی با اشاره به این که اولیاءدم و شکات خصوصی در خط مقدم خیرین ستاد دیه قرار دارند، افزود: در راستای رسیدگی به پرونده این افراد به همت اعضای کمیته صلح و سازش این نهاد مردمی و البته کمک‌های خالصانه مددکاران زندان رقمی معادل ۶۶۳ میلیارد ریال از طلبکاران گذشت اخذ شده و مابقی مبلغ از سوی خیرین یا در مواردی از محل تسهیلات اعطایی بانک‌های عامل تامین گردیده است.

افشون با اشاره به این که موضوع پیشگیری از ورود ناخواسته افراد به زندان‌ها نه فقط در مقام شعار بلکه در شمار اولویت‌های اصلی مجموعه تعریف شده است، گفت: طبق جلساتی که با برخی از خیرین ثابت قدم داشته‌ایم به تازگی موضوع کمک در راستای فرهنگ‌سازی و آگاهی بخشی عمومی را در کنار رسالت اصلی خود که همانا رهایی بدهکاران غیرعمد است را مطرح نموده و در تلاش هستیم نه فقط در حوزه درمان بلکه با اطلاع‌رسانی مردم نسبت به مسائل حقوقی به ظاهر ساده و البته اعتلای فرهنگ گذشت بیش از گذشته در امر حبس‌زدایی انجام وظیفه کنیم.

این مقام مسئول به اجرای طرح‌های اخیر ستاد دیه پرداخت و افزود: هم اکنون ستاد دیه استان مشغول به اجرای طرح فجر نور می‌باشد که امید است با همیاری خیرین از بهار انقلاب تا بهار طبیعت جمع کثیری از خانواده‌های چشم‌انتظار را خوشحال و مقدمات آزادی عزیزان آن‌ها را به آغوش جامعه فراهم نماییم. زندانیانی که تعداد آن‌ها طبق آخرین آمار به 250 نفر رسیده است.

گفتنی است، محمدرضا رضایی‌نژاد مدیرعامل گروه تعاونی پیشگامان یزد، احمد بهمنی آقابزرگی عضو هیات امناء ستاد دیه استان یزد از دیگر اعضای این جلسه بودند.

8

8

انتهای پیام /

۱۴ بهمن ۱۳۹۸ ۱۲:۵۵
تعداد کلیک: ۱,۲۱۷

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.