English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

42 زندانی غیرعمد استان فارس به خانه رفتند

رییس کل دادگستری استان فارس اعلام کرد: به برکت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی زمینه آزادی 125 زندانی غیرعمد فراهم و تمامی افراد روز گذشته از بند رهایی یافتند.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، حجت‌الاسلام سید کاظم موسوی همزمان با دومین روز از دهه  فجر انقلاب اسلامی  با حضور در زندان عادل‌آباد و زندان شماره ۲ شیراز در جریان آخرین وضعیت زندانیان مرکز استان قرار گرفت.

در این بازدید که جمعی از مدیران قضایی و انتظامی استان نیز حضور داشتند علاوه بر پرداخت بدهی 17 میلیارد ریالی برگه تعداد42  محکوم مالی ناشی از جرایم غیرعمد، با اعطای مرخصی به 125 زندانی کیفری نیز موافقت گردید تا در ایام فجر امسال 167 زندانی به آغوش جامعه بازگردند.

حجت الاسلام موسوی در دیدار چهره به چهره با زندانیان آزاد شده در سخنانی اظهار کرد: یکی از تأکیدات مکرر رهبر معظم انقلاب و همچنین پیگیری‌های ریاست محترم قوه قضائیه کاهش جمعیت زندان‌ها و همچنین اعمال مجازات‌های جایگزین حبس است که امید است با همیاری نهادهای مردمی و دولتی زمینه پرداخت دیون یا دیات بیش از پیش در خارج از محیط زندان فراهم شود.

وی خطاب به  قضات ناظر و روسای زندان‌های استان گفت: یکی از اولویت‌های مجوعه قضایی کاهش برخی از عناوین به ظاهر مجرمانه است که در این زمینه امید است همگی در راستای تفکیک تخلفات از جرایم همیار مجموعه قضایی باشید و نهایت تلاش را برای ایفای تعهدات مالی و جرایم نقدی محاکم در خارج از زندان داشته باشید.

عضو هیات امناء ستاد دیه استان فارس یادآور شد: به منظور آزادی زندانیان جرام مالی و مهریه و در راستای کاهش جمعیت کیفری زندان همه معاونین قضایی استان در قالب گروه‌های مختلف از تمام زندان‌های شیراز بازدید و ضمن استماع مشکلات مددجویان، به ویژه زندانیان بدهکار مهریه در راستای تقسیط و تعدیل محکوم‌به نهایت همکاری را خواهند داشت.

وی اظهار کرد: در سایر حوزه‌های قضایی استان نیز رؤسا و دادستان‌های حوزه قضایی با اختصاص وقت امروز به بازدید از زندان‌ها خواهند پرداخت و سرکشی از 14 ندامتگاه‌ استان نه فقط در این ایام خاص بلکه منبعد با جدیت در تمامی روزهای سال صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام /

۱۴ بهمن ۱۳۹۸ ۰۸:۳۸
تعداد کلیک: ۱,۰۹۸

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.