English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

آزادی ۷۸۸ زندانی جرائم غیرعمد در کهگیلویه و بویراحمد

در سه سال گذشته با همکاری ستاد دیه تعداد ۷۸۸ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد استان کهگیلویه و بویر احمد با رقم بدهی بالغ بر 120 میلیارد تومان از زندان آزاد شده‌اند.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، اسماعیل جمیاری امروز در دیدار کارکنان و تعدادی از زندانیان «رای باز» سازمان زندان‌ها، اقدامات تامینی و تربیتی استان کهگیلویه و بویراحمد که در دفتر امام جمعه یاسوج برگزار شد، اظهار داشت: با هدف تقویت برنامه‌های دینی و مذهبی برای کارکنان و زندانیان پنج شنبه‌های هر هفته زیارت پرفیض عاشورا در اداره کل و زندان‌ها برگزار می‌شود.

وی گفت: سازمان زندان ها، اقدامات تامینی و تربیتی کشور سه وظیفه مهم و اساسی برعهده دارد که نخستین آن اقدامات تامینی است، یعنی بحث مراقبت و نگهداری از زندانیان را برعهده دارد.

مدیرکل زندان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: بحث مراقبت و نگهداری در همه کشورها وجود دارد، اما آنچه که زندانبانی اسلامی را متمایز از سایر زندانبانی رایج در سطح دنیا کرده، بحث تربیتی و حمایتی است، یعنی ما در کنار نگهداری و مراقبت، وظیفه و رسالت مهم تربیتی و حمایتی را برعهده داریم.

جمیاری اضافه کرد: منظور از اقدامات تربیتی یعنی اینکه ما فضایی را فراهم کنیم که اوقات فراغت زندانیان را پر کنیم و اقداماتی را انجام دهیم که باعث تقویت باورهای دینی، مذهبی، ندامت و پشیمانی آنها شود.

این عضو شورای قضایی کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: زندانی با شرکت در فعالیت‌های فرهنگی، آموزشی، ورزشی و استفاده از خدمات بهداشتی، درمانی، اشتغال زایی و حرفه آموزی هم اوقات فراغت آنها پر می‌شود و هم حسن رفتار و کردار آنها بیشتر می‌شود.

وی علیرغم کمبودهایی که در بخش فضای فیزیکی و اعتبار مالی در زندان ها وجود دارد، ولی همکاران ما به صورت جهادی و شبانه روزی در تلاش هستند که این فرصت را برای زندانی فراهم کنند، شخصیت او را بازسازی کنند و از همه مهم‌تر او را بازاجتماعی کنند؛ یعنی با شرکت زندانیان در محافل و مجالس مختلف به مردم و خانواده آنها بفهمانند این زندانی در زندان تحت تعلیم آموزش‌های دینی قرار گرفت و اکنون پشیمان شده است.

جمیاری اظهار داشت: همه تلاش ما این است که حتی فعالیت‌های زندان را به خارج از زندان بکشانیدم که برای مردم ثابت شود زندانی که جرمی مرتکب شده، تاوان آن را پس داده و اکنون جامعه باید او را پذیرش کند.

مدیرکل زندان ها، اقدامات تامینی و تربیتی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه هیئت محبین اهلبیت در زندان باز در مدت دو سال گذشته تشکیل شد، خاطرنشان کرد: این هیئت هم اکنون 300 نفر عضو دارد و در همه مناسبت‌های ملی و مذهبی مددجویان زندان باز که بخش عمده‌ای از محکومیت خود را سپری کرده‌اند و رافت اسلامی نظام قضایی آن‌ها را باز گذاشته، در این مجالس، محافل، راهپیمایی‌ها، نماز جمعه و دیگر مناسبت ها شرکت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه بعد از انتصاب آیت‌الله رئیسی، بحث کاهش جمعیت کیفری در اولویت قرار گرفت، اظهار کرد: به همین دلیل در سه سال گذشته با همکاری ستاد دیه 788 نفر از زندانیان جرائم غیرعمد از زندان آزاد شدند که بدهی آنها بالغ بر 120 میلیارد تومان بود.

مدیرکل زندان‌ها، اقدامات تامینی و تربیتی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: این میزان بدهی با کمک مردم نوع دوست، خیرین استانی، کشوری، منابع ستاد دیه و تسهیلات وام ارزان قیمت توانستیم این تعداد افراد را آزاد کنیم.

پایان پیام/

۷ بهمن ۱۳۹۸ ۰۹:۳۶
تعداد کلیک: ۱,۱۳۷

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.