English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

بازی با طعم مرگ/قتل شبه عمد، پایان شنای دوستان در کارون

محمد که به همراه دوستان خود برای تفریح و شنا کردن به کنار رودخانه رفته بودند فکرش را هم نمیکرد که این تفریح طعم مرگ به خود بگیرد.

خبرگزاری مهـر؛ گروه جامعه: شور و حال جوانی همانقدر که می‌تواند نیرو محرکه زندگی و آغاز اقدامات و فعالیت‌های خلاقانه باشد به همان اندازه هم می‌تواند سرکش و ماجراجو باشد. داستان پرونده محمد هم به دلیل همین شور و حال جوانی و شاید یک لحظه غفلت تشکیل شده و به جای اینکه او در آغاز سال‌های جوانی به فکر تحصیل و کار و ازدواج باشد حالا باید روزهای زندان را شب کند و مدام خاطره آن روز گرم تابستانی را با خود مرور کند.

محمد جوان ۲۵ ساله‌ای است که به همراه دو نفر از دوستان خود برای اینکه گرمای هوای اهواز را از تن به در کنند به کنار رودخانه کارون می‌روند تا از خنکای آب به دور از هیاهوی شهر ساعتی خوش را در کنار یکدیگر سپری کنند اما غافل از اینکه زندگی یکی از آنها صید آب می‌گردد.

محمد و دوستانش چندین بار برای شنا کردن به درون آب رفته بودند و به دنبال یک شوخی دوستانه ناگهان محمد دوستش علی را که کنار ساحل نشسته بود به درون آب انداخته فکرش را هم نمی‌کرد که علی غرق شود چرا که شنا کردن بلد بود و تبحر کافی را هم داشت.

روزگار اما با این دو جوان همراه نبود و بر خلاف تصور آنها و در کمال ناباوری بعد از چند دقیقه محمد و دوستش متوجه شدند که او دیگر به روی آب نمی‌آید و هرچه تلاش کردند هم بی فایده بود، آب علی را با خود برد و جسد بی جان او بعد از دو روز در قسمت پایین دست رودخانه پیدا شد. طبق نظریه پزشکی قانونی علت فوت غرق‌شدگی در آب و عوارض ناشی از آن بوده است.

طبق حکم دادگاه مددجو به اتهام قتل شبه عمد محکوم به پرداخت یک دیه کامل مرد مسلمان و همچنین یک سوم دیه بابت تغلیظ آن به مبلغ ۳۶۰ میلیون تومان محکوم می‌گردد. که به دلیل ناتوانی در پرداخت دیه از تیر ماه سال گذشته تا کنون در زندان بیر می‌برد.

با وجود تمام تلاش‌های صورت گرفته توسط کمیته صلح و سازش ستاد دیه اولیا دم حاضر به گذشت هیچ مبلغی از دیه نبودند و خانواده مددجو نیز تا کنون توانایی تأمین هیچ بخشی از مبلغ بدهی را نداشته‌اند.

نیکوکارانی که تمایل دارند به این مددجو کمک نمایند می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به شماره حساب ۰۱۰۶۲۳۰۶۵۴۰۰۶ بانک ملی ایران و شماره کارت ۶۲۷۳۸۱۱۰۴۳۸۲۲۵۶۵ بانک انصار به نام ستاد دیه‌ی استان خوزستان واریز کنند.

روابط عمومی ستاد دیه کشور با شماره تلفن ۱۵ - 0218۸۹۱۶۰۱۲ پاسخگوی سوالات شما خیرین در این زمینه خواهد بود.

انتهای پیام/

۶ بهمن ۱۳۹۸ ۱۳:۴۹
تعداد کلیک: ۱,۰۷۴

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (1 رای)
  • غفارسلمانی ساکن بایرام خواجه
  • ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ ۰۷:۵۵
  • 0
  • 0
    0

باسلام خدمت هموطنان عزیز آگاه باشین عزیزان یکسری افراد به اسامی امیراصلان نامدارهمووجعفر نامدار همو ونازیلانامدار همو و...درمنطقه قره داغ به کلاهبرداری میپردازندکه این افراد در خونه خودشان خودزنی میکن وباحمایت فردی به نام ایوب مطهری ازماموران نیروی انتظامی
تبریز ازافراد دیگربه ناحق شکایت میکنن ودیه میگیرن . ازاین اقراد دوری کنین که خیلی کلاهبردارن ودروغگو ودزد هستن.


امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.