English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

آزادی 155 زندانی غیرعمد اردبیلی از ابتدای سال جاری

مدیرکل زندان‌های استان اردبیل گفت: امسال با کمک 17 میلیارد ریالی ستاد دیه کشور و گذشت 40 میلیارد ریالی شاکیان خصوصی، تعداد 155 نفر از زندانیان جرائم غیرعمد و مالی این استان از زندان آزاد شده‌اند.

به گزارش روابط عمومی ستاددیه کشور، مراد فتحی در جلسه شورای برنامه‌ریزی زندان‌های استان که در شهرستان خلخال برگزار شد، اظهار داشت: در حال حاضر پروژه بازداشتگاه مرکزی اردبیل در حال ساخت است که تکمیل و بهره‌برداری از آن در فصل زمستان می‌تواند نقش بسزایی در افزایش سرانه زندان‌های استان داشته باشد.

وی افزود: علاوه بر بازداشتگاه اردبیل، زندان جدید شهرستان خلخال نیز در اوایل سال آینده و زندان شهرستان گرمی نیز با پشت سر گذاشتن عملیات احداث و راه‌اندازی فضای سرانه زندان را تا حد قابل توجهی افزایش می‌دهد.

فتحی از اختصاص 50 میلیارد ریال اعتبار برار تکمیل زندان خلخال خبر داد و گفت: در حال حاضر وضعیت زندان فعلی خلخال مطلوب و مناسب نبوده و ما در صدد راه‌اندازی هر چه سریع‌تر زندان جدید این شهرستان هستیم تا زمینه ارتقای کیفیت در این مرکز فراهم آید.

مدیرکل زندان‌های استان اردبیل افزود:‌ برای تکمیل و بهره‌برداری کامل از این پروژه این میزان اعتبار کافی نبوده و در صورت تخصیص اعتبارات لازم این پروژه، قرار است فاز نخست آن در 3 ماهه نخست سال آینده بهره برداری می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت ستاد دیه استان تصریح کرد: امسال با اختصاص 17 میلیارد ریال از سوی ستاد دیه کشور و گذشت شاکیان از 40 میلیارد ریال دیه خود، 155 زندانی جرائم غیرعمد و مالی با مشارکت مردمی از زندان‌های استان آزاده شده و به زندگی خود بازگشته‌اند.

مدیرکل زندان‌های استان اردبیل از تعلیق مجازات کیفری زندانیان خبر داد و بیان کرد: در کنار این امر میزان اعطای مرخصی به زندانی‌های استان نیز افزایش دوبرابری داشته که این امر زمینه‌ساز حبس‌زدایی و کاهش جمعیت کیفری زندان‌های اردبیل شده است.

فتحی با تاکید بر لزوم رسیدگی به خانواده‌های زندانیان گفت: مسئولان امر باید برای رفع مشکلات خانواده‌های زندانیان تلاش و جدیت کنند و نهادهای مربوطه برای رسیدگی به وضعیت معیشتی این افراد توجه ویژه‌ای داشته باشند تا زمینه گرایش آنها به انواع آسیب‌های اجتماعی فراهم نشود.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه برخی افراد زندانی خود سرپرست خانواده بوده و زندانی شدن آنها سبب می شود تا درآمدزایی در خانواده با مشکل روبه‌رو شده و در این زمینه موانعی باشد که سبب گرایش افراد خانواده به آسیب‌های اجتماعی برای کسب درآمد شود، نبابراین مسئولان مربوطه باید برای پیشگیری از این امر تمام تلاش خود را به کار گیرند.

                                

۱۸ آذر ۱۳۹۳ ۰۸:۴۳
تعداد کلیک: ۲,۳۷۲

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.