English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

متهمان تا زمان تامین وثیقه وارد زندان نمی‌شوند

رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: با توجه به افزایش تعداد زندانیان بعد از این متهمان تا زمان تهیه وثیقه در جایی غیر از زندان نگهداری خواهند شد.

به گزارش روابط عمومی ستاد یه کشور، یدالله موحد در جلسه هیئت امنای این نهاد حمایتی در کرمان اظهار کرد: هم‌اکنون تعداد 230 زندانی جرائم غیرعمد در استان کرمان تحمل حبس می‌کنند که بسیاری از این افراد با تدبیر اخیر قضایی می‌توانند می‌توانند از بند حبس رهایی یابند.

این مقام ارشد قضایی افزود: دستگاه قضائی استان کرمان با جلب نظر خبرگان تلاش دارد جمعیت زندان‌ها را بویژه از حضور بدهکاران مالی و دیه کاهش دهد که در همین زمینه سال گذشته استان کرمان با بهره‌مندی از ظرفیت صلح و سازش در جهت استخلاص حداکثری محبوسان تعداد 1983 زندانی را آزاد و به آغوش جامعه بازگردانده‌ است.

موحد با اشاره به تاکیدات مکرر رهبری در راستای کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها گفت: متاسفانه ساز و کارهای قانونی ما حبس‌گرا است و افراد فارغ از نوع محکومیت برای مجازات در وهله اول به حبس محکوم می‌شوند، نمونه آشکاری برای این ادعا هم موضع صداق زنان است. اگر قرار است کسی بابت مهریه وارد زندان نشود، باید قانون با یک ماده واحده اصلاح شود و این یک رویه مسلم و مستند باشد.

رییس کل دادگستری استان کرمان بیان کرد: با اقدام ابتکاری بین دستگاه قضائی کرمان و قوه قضائیه، قرار است بعد از این متهمان تا زمان تهیه وثیقه در جایی غیر از زندان (به نام اقامتگاه موقت) نگهداری شوند که این مکان در کرمان تامین شده است و این اقدام خوبی است، چرا که سابقه زندان برای افراد لحاظ نمی‌شود. برای همین فعالیت اقامتگاه موقت را در کرمان، رفسنجان، سیرجان، کهنوج و بم به آغاز کرده‌ایم.

موحد با اشاره به اینکه استان کرمان به طور آزمایشی این اقدام را پیگری می‌کند، افزود: پیرو این تصمیم قضایی مهلت 14 روزه‌ای به افراد داده می‌شود تا تامین وصیقه نه طلبکار را در دستیابی زودتر به مال خود و نه خانواده تحت سرپرستی خود را به دنبال مجزارات حبس حمایت کند.

  گفتنی است در جلسه اخیر هیات امناء ستاد دیه استان کرمان با ارایه تسهیلات به 14 نفر از زندانیان جرایم غیرعمد با رقم بدهی بالغ بر 370 میلیون تومان موافقت شد.

انتهای پیام /

۲۹ دی ۱۳۹۸ ۱۰:۰۶
تعداد کلیک: ۱,۰۱۰

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.