English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

کمک به آزادی زندانیان غیرعمد در بزرگداشت شهید سلیمانی

هزینه مراسم بزرگداشت سپهبد حاج قاسم سلیمانی از سوی صنعتگران آذربایجان‌شرقی صرف آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد می‌شود.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، در آیین نیکوداشتی که به مناسبت شهادت سردار سرافزار حاج قاسم سلیمانی در گلزار شهدای وادی رحمت شهر تبریز برگزار شد شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی و جمعی از کارکنان خانه صنعت و معدن و سازمان صنعت، معدن و تجارت بخشی از مبالغ خود را که برای اهدای تاج گل یا تهیه و نصب بنرهای تسلیت درنظر گرفته بودند را به ستاد دیه اهدا کردند.

در این مراسم که روز پنجشنبه (۲۶ دی ماه) برگزار شدرسول تقی پور، مدیر نمایندگی ستاد دیه آذربایجان شرقی نیدر سخنانی با تقدیر از همیاری صنعت‌گران در امر حبس‌زدایی از زندان‌ها گفت: در سنت حسنه‌ای که به میزبانی آذری‌زبان‌ها شکل گرفته و در تبریز تبلور پیدا کرده خیرین خداجود با اهدای بخشی از هزینه ضیافت مجالس ترحیم عزیزان از دست رفته خود همیار زندانیان غیرعمدی هستند که نه بر حسب ارتکاب بزه بلکه تنها به دلیل ناتوانی در تامین بدهی روانه حبس شده‌اند.

وی از مراجعه ۲۶۱ خانواده برای اهدای بخشی از هزینه ضیافت‌ مجالس ترحیمشان برای آزاد سازی زندانیان خبر داد و افزود: تاکنون ۲۶۲ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد به برکت همین دست از حمایت‌های ارزشمند آزاد و به آغوش گرم خانواده بازگشته‌اند.

وی با اشاره به برکات خون شهید سلیمانی اظهار کرد: در ایامی که این مقام معزز حیات داشتند آن گونه بهره‌مند بودیم و امروز هم افزون بر احیای وحدت اسلامی و ارتقای وفاق ملی شاهدیم با خون شهید زمینه آزادی افراد دربند و دردمندی فراهم می‌شود که اگر یاری خیرین نبود به دلیل این که بدهی‌ها در زمره حقوق خصوصی تعریف می‌شوند ممکن بود فرد زندانی ماه‌ها و بلکه سال‌ها در زندان باقی بماند. در آیین گرامیداشت نام شهید سلیمانی تبریز آغازگر ایده اهدای هزینه تاج گل و تابلو مراسم بود که امید است با اطلاع‌‎رسانی شایسته این کار خیر به سایر استان‌ها نیز تسری یابد.

تقی‌پور از آزادی ۳۳۳ محکوم غیرعمد در سال جاری خبر داد و گفت: در مجموع چهار میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان به منظور رهایی این افراد هزینه شده که میانگین پرداخت برای هر زندانی ۱۲ میلیون تومان است.

وی متذکر شد: هر فرد خیر و علاقه‌مند تنها با اهدای پنج میلیون تومان، زندانی مورد نظرش را از میان پرونده‌های معرفی شده انتخاب کرده و با حصول اطمینان از وضعیت او قبل و بعد از آزادی، می‌تواند زمینه آزادی یک زندانی را فراهم کند.

انتهای پیام /

۲۱ دی ۱۳۹۸ ۰۹:۲۰
تعداد کلیک: ۱,۱۰۶

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.