English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

زندان محل نگهداری بزهکار است، نه بدهکار

مدیرکل زندان‌ها و نایب رئیس هیات امناء ستاد استان یزد گفت: زندان محل نگهداری افراد بزهکار باید باشد و نه افراد بدهکاری که بر حسب نداری گرفتار طلبکاران شده‌اند.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، نشست هماهنگی جشن‌های گلریزان یزد با حضور جمعی از خیرین و مسئولین قضایی و انتظامی استان برگزار شد.

در این نشست رضا ذوالفعلی‌نژاد مدیرکل زندان‌های استان و نایب رئیس هیات امنا ستاد دیه یزد ضمن تقدیر از فعالیت‌های صورت گرفته در جشن‌های گلریزان سال جاری عزم راسخ دبیران ستاد دیه شهرستان‌ها را خواستار شد و گفت: هدف از این اقدام خداپسندانه و برگزاری جشن‌های گلریزان، فرهنگ‌سازی در بین جامعه و همچنین کمک به حل مشکلات مددجویان جرایم مالی غیرعمد و بدهکار است چرا که معتقدیم زندان فقط باید محل نگهداری افراد بزهکار باشد.

وی افزود: تمامی دبیران، همکاران، نیکوکاران و مسئولین اجرایی شهرستان‌ها که در جشن‌های گلریزان همکاری دارند با نیت خیر فعالیت می‌کنند و انتظار هیچ چشم‌داشتی ندارند زیرا ستاد دیه یک نهاد کاملا مردمی و شفاف است که مردم به آن اعتماد کامل دارند. بر حسب همین ماهیت مردمی اقدامات ارزشمندی از سوی ستاد دیه استان برنامه‌ریزی و اجرا شده و خوشبختانه مردم نیک‌اندیش استان یزد مشارکت و استقبال خوبی در این طرح‌ها داشته‌اند.

رضا ذوالفعلی‌نژاد برنامه‌ریزی دبیران و یاوران ستاد دیه شهرستان‌های استان برای دعوت از عموم مردم جهت شرکت در جشن‌های گلریزان را خواستار شد و گفت: این برنامه‌های معنوی باید به گونه‌ای مدیریت شود که حضور تمامی گروه‌ها و اقشار مختلف جامعه را در جشن‌های گلریزان شاهد باشیم تا در فرهنگ‌سازی نیز اقدام بهتری صورت گیرد. جشن‌های گلریزان بستر بسیار مناسبی برای فرهنگ سازی در بحث‌های پیشگیری از محکومیت‌های مالی مانند مهریه، نفقه و هم در بحث جمع کمک های مردمی برای آزادی مددجویان جرایم غیرعمد است.

وی ضمن تقدیر از نیکوکاران در راستای حبس‌زدایی، گفت: همه باید توان خود را به کار بندیم تا هرچه زودتر مشکلات مددجویان نیازمند و آبرومند حل شده و به آغوش خانواده بازگردند که البته در راستای کاهش جمعیت کیفری‌ افزون بر حمایت خیرین همیاری بیشتر شکات خصوصی هم می‌تواند منتهی به رهایی بسیاری از بدهکاران شود.

در ادامه این جلسه اسلام افشون مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد در سخنانی گفت: سال گذشته (1397) به همت دبیران و مسولان استانی و شهرستانی موفق به برگزاری ۱۲ جشن گلریزان شدیم که در مجموع مبلغ حدود ۲۱ میلیارد ریال از منابع خیرین و نیکوکاران جمع آوری شد و تا کنون موفق به آزادی ۱۶۳ مددجو جرایم غیر عمد مالی با پرداخت ۳۹ میلیارد ریال شده‌ایم.

وی در ادامه افزود: برای آزادی این ۱۶۳ مددجو مبلغ ۵۶۴  میلیارد ریال نیاز بود که با کمک و همت ، کمیته صلح و سازش ستاد دیه استان، شورای حل اختلاف زندان، مددکاران، قضات اجرای احکام مبلغ ۵۲۵ میلیارد ریال را از شکات گذشت رضایت مندانه اخذ شد.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد ضمن عملکرد این نهاد حمایتی در راستای آزادی زندانیان واجدشرایط گفت: به مناسبت هفته قوه قضاییه نیز طرحی اجرا که منجر به آزادی ۵ نفر از محکومین مالی جرائم غیر عمد با پرداخت مبلغ ۱۲۰ میلیون تومان با کمک خیرین گردید.

این مقام مسئول از اجرای طرح های مختلفی در دهه امامت و ولایت با همکاری خیرین نیکوکار یزدی و آزادی ۱۲ نفر از محکومین مالی به مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان، طرح آزادی ۱۲ نفر از محکومان مالی به مبلغ ۱۲۰ میلیون تومان با مشارکت اداره اوقاف استان یزد، آزادی ۲ نفر از مددجویان با پرداخت ۲۰ میلیون تومان با همکاری کانون وکلای استان یزد، طرح «ابرار» با الگوبرداری از سیره امیرالمومنین علیه‌السلام که بخشش افطاری در سه روز، روز اول برای فقرا، روز دوم برای کمک به ایتام و روز سوم برای آزادی اسرا بود که با اجرای این طرح زمینه آزادی ۴ نفر از محکومین به مبلغ ۱۵ میلیون تومان فراهم گردید.

وی افزود: طرح هر نخل آزادی یک زندانی که در ماه محرم نیز از دیگر برنامه‌های اجرا شده در ستاد دیه استان یزد بود که با اجرای این طرح ۴ محکوم مالی با مبلغ ۶۰ میلیون تومان آزاد شدند.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد با توضیح پیرامون طرح ضیافت که اختصاص قسمتی از هزینه های خانواده های متوفی برای آزادی مددجویان غیر عمد است، از کمک ۵۰۰ میلیون تومانی خانواده نیکوکار مرحوم گرامی به آزادی جرایم غیرعمد خبر داد و گفت: با اهدای این مبلغ زمینه آزادی ۲۸ نفر از محکومین جرایم مالی غیرعمد فراهم آمد.

اسلام افشون همچنین از اجرای طرح نفس در قفس ویژه دبیرستان ها و مدارس خبر داد و گفت: با اجرای این طرح و برگزاری بازارچه خیریه توسط دانش آموزان مبلغ ۳۵ میلیون تومان جمع آوری گردید که زمینه ۴ مددجو را فراهم شد.

وی در ادامه با اشاره به طرح رهایش افزود : اخیرا موفق به اجرای طرح رهایش با همکاری هنرمندان و دفتر امور بانوان استانداری شدیم که با اجرای این طرح موفق ۳۵ میلیون تومان جمع آوری و ۴ مددجو جرایم غیر عمد از زندان آزاد شدند.

افشون در ادامه از حمایت‌های مدیرکل زندان‌های استان و مسعود عظیمی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری استان یزد به دلیل کمک برای جذب ۷۰ میلیون تومان از نیکوکاری با نام  آقای تفضلی و آزادی۶ نفر از محکومان مالی ضمن تقدیر و تشکر نمود.

مدیرعامل ستاد دیه استان پیرامون برگزاری جشن‌های گلریزان در سال آینده توضیحاتی را ارائه و از برگزاری ۱۲ جشن در مرکز استان و شهرستان های مختلف خبر داد.

این مقام مسئول با تاکید بر سیاست‌های رئیس قوه قضاییه مبنی بر ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری گفت: یکی از راهکارها کاهش جمعیت کیفری، آزادی زندانیان جرائم غیرعمد است لذا همگی باید تلاش نموده تا محکومان مالی با ارائه دادخواست اعسار و تعدیل اقساط و همچنین استفاده از منابع خیرین زمینه آزادی آنها را فراهم نماییم.

وی با اشاره به حمایت‌های شورای سیاست گذاری ائمه‌جمعه گفت: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته در ایام ماه مبارک رمضان از ائمه جمعه و جماعت خواسته می‌شود تا در سخنرانی‌های خود در بحث پیشگیری و همچنین کمک‌های مالی خیرین سخنانی را نیز مطرح نمایند تا این سنت نیکوکاری و کمک به مددجویان جرایم غیرعمد بیش از پیش فرهنگ‌سازی شود.

گفتنی است محمد سلیمی‌فرد معاون اداری مالی اداره کل زندان‌های استان، محمد رضا رفیعی‌زاده معاون سلامت ، اصلاح و تربیت اداره کل زندان‌ه، دبيران جشن‌های گلریزان شهرستان‌های مختلف و روسای سازمانی اداره کل زندان‌های استان یزد نیز در این نشست حضور داشتند و به ارایه پیشنهادات خود در رابطه با برگزاری باشکوه‌تر جشن‌های گلریزان پرداختند.

8

9

انتهای پیام /

۱۸ دی ۱۳۹۸ ۱۱:۰۰
تعداد کلیک: ۱,۴۲۵

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (3 رای)
  • محمد
  • ۱۸ دی ۱۳۹۸ ۱۶:۳۱
  • 0
  • 0
    0

لطقا مصوبه جدید در مورد مهریه را پیگیری کنید که به کجا رسید ؟ چراکه جلب بابت مهریه و نفقه مثل سابق داده میشود ، ایران تنها کشور در بین کشورهای مسلمان و غیرمسلمان هستش که برای ازدواج زندان تعیین میکند !! اگه نفقه و مهریه جلب دارد باید عدم تمکین از جانب
زوجه هم جلب و زندان داشته باشد

  • میثم
  • ۲۱ دی ۱۳۹۸ ۲۱:۰۶
  • 0
  • 0
    0

باید مهربه زندان نداشته باشد بعضی زنان به نیت پول ازدواج میکنند وبعد عروسی ترک منزل میکنند ودرخواست مهریه میکنند وطلاق هم میگیرند.


امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.