English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

آزادی 3641 زندانی غیرعمد استان اردبیل از بدو تاسیس ستاد دیه

از مرداد ماه سال 1381 تا کنون به همت خیرین اردبیلی تعداد سه هزار و 641 زندانی جرایم غیرعمد از بند حبس آزاد شده‌اند.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، یوسف خدادادی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری و نایب رییس ستاد دیه استان اردبیل در چهارمین همایش بانوان نیکوکار گفت: از بدو تاسیس ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند در استان تعداد3641 زندانی بدهکار دیه و محکوم مالی با مبلغ بدهی بالغ بر ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال از بند حبس رهایی یافته و به آغوش جامعه باز گشته‌اند.

وی با اشاره به عملکرد یکساله این نهاد حمایتی اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون نیز تعداد ۲۶۴ زندانی جرایم غیرعمد آزاد شده‌اند که از این تعداد پرونده ۱۶۵ زندانی غیرعمد پس از طرح در هیات امنای نمایندگی ستاد دیه استان و ۹۹ نفر زندانی نیز به طور مستقیم با حمایت خیرین طعم شیرین آزادی را چشده‌اند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری رقم بدهی زندانیان آزاد شده در نه ماهه امسال رقمی معادل ۳۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: برای تامین بدهی این زندانیان کمیته‌های صلح و سازش تا میزان 45 درصد اصل بدهی را از طلبکاران گذشت گرفته‌اند.

وی با اشاره به تعداد زندانیان غیرعمد این استان گفت: در حال حاضر بیش از  ۵۰۰ نفر زندانی واجد شرایط در زندان‌های اردبیل تحمل حبس می‌کنند که میانگین بدهی این افراد رقمی بالغ بر 220 میلیون ریال است.

گفتنی است در پایان این مراسم که با تقدیر از خیرین نمونه استانی در زمینه آزادی بدهکاران تحت حمایت ستاد دیه همراه بود مبلغی معادل یک‌هزار و 500 میلیون ریال جمع آوری شد.

8

8

انتهای پیام /

۱۴ دی ۱۳۹۸ ۱۵:۰۰
تعداد کلیک: ۱,۰۵۲

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.