English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

کمک 600 میلیون تومانی خیرین در گلریزان شهرداری زاهدان

در آیین گلریزان شهرداری زاهدان خیرین نوعدوست استان سیستان و بلوچستان با کمک 600 میلیون تومانی خود زمینه آزادی 14 بدهکار تحت حمایت ستاد دیه را فراهم کردند.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، در این آیین معنوی که به میزبانی شهرداری و شورای اسلامی شهر زاهدان و با حضور رئیس کل دادگستری استان، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان، شهرداران و جمعی از خیرین در سالن اجتماعات شهرداری زاهدان برگزار شد، حجت‌الاسلام مجتبی عزیزی امام‌جمعه موقت زاهدان در سخنانی گفت: سنت حسنه گلریزان در ایران قدمتی هزار ساله دارد و همواره سفارش ائمه هدی بوده و ثواب همیاری فقرا و نه صرفا محبوسان نیازمند در قرآن کریم این طور ترسیم شده است که آن چه را که انفاق کننده در حمایت از فقرا خرج کند خداوند هفتصد برای او منظور خواهد کرد.

 وی با قرائت آیاتی از قرآن یادآور شد: کسانی که انفاق می‌کنند و مبلغی را از دارایی خودشان برای امر خیری صرف می‌کنند آن مبلغ یا مالیت در راه انفاق پیش از آن که به دست فقرا، ایتام و به طور کلی مستمندان برسد محضر خالق متعال می‌رسد. به عبارت دیگر خداوند رحمان رابط و واسط میان فقیر و غنی است.

در ادامه این مراسم عبدالقادر پربار، شهردار زاهدان نیز با اشاره به هدف برگزاری این جشن اظهار کرد: بخشی از فعالیت‌های اجتماعی که رسالت همه ما و مخصوصا کارکنان شهرداری است، همین خدمت به قشر محروم است و برگزاری اینچنین برنامه‌هایی می‌تواند هم برای توسعه این فرهنگ و همیاری مردم مثمر ثمر باشد.

وی ادامه داد: کار خیر ریشه در باور مردم ایران زمین داشته و جشن‌های گلریزان در ادوار مختلف تاریخی یاری‌کننده بسیاری از دردمندان بوده است. سیستان و بلوچستان هم که همواره در این کارهای الهی پیشتاز بوده با وجود برخی مشکلات اقتصادی اما هرگز از درد زندانیان جرائم غیرعمد و کسانی که صرفا مشکل مالی دارند غافل نبوده است.

حجت‌الاسلام علی مصطفوی‌نیا رئیس کل دادگستری و نائب رئیس هیات امناء ستاد دیه استان نیز در سخنانی با تقدیر از حمایت‌های اقشار مختلف اجتماعی در راستای حبس‌زدایی گفت: این نخستین جشن گلریزان ستاد دیه استان است که با همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهر زاهدان برگزار می‌شود که این اقدام را به فال نیک گرفته و امیدواریم  این دست از فعالیت‌ها و مساعدت‌های خالصانه پیوسته باشد.

وی با تشریح وضعیت بدهکاران غیربزهکار افزود: عده‌ای ناخواسته به زندان افتاده‌اند که این موضوع برای جامعه پیامدهای سوئی می‌تواند به همراه داشته باشد زیرا نیروی انسانی فعال اجتماع به دور از خانواده در زندان است، حال این که جرمی که نیات مجرمانه و خطرناک داشته باشد مرتکب نشده و سوء نیتی هم از بدهی محکوم شده نداشته است.

مصطوفی‌نیا با اعلام آمار زندانیان جرایم غیرعمد در این استان گفت: از ابتدای سال اگرچه تعداد نزدیک به 50 زندانی واجد شرایط به همت ستاد دیه از بند رهایی یافته‌اند اما متاسفانه 80 بدهکار مالی و محکوم به پرداخت دیه همچنان در زندان تحمل حبس می‌کنند که رقم بدهی این افراد رقمی بالغ بر 6 میلیارد تومان است.

6

6

انتهای پیام /

۹ دی ۱۳۹۸ ۱۰:۱۷
تعداد کلیک: ۱,۲۵۳

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (1 رای)
  • اسماعیل بلوچی
  • ۲۸ دی ۱۳۹۸ ۱۱:۳۰
  • 0
  • 0
    0

سلام بنده پدر معلول ۴ساله بنام مراد بلوچی میباشم تمام اعضای بدنش ناقص و شلی مفاصل است توان نشستن وحرف زدن ندارد از خیرین محترم تقاضای کمک میکنم توی بهذیستی عضو است هنوز هیچ کمکی نمیبینم تای یه جای واسه درمانش ببرم شماره ملی محلول ۷۲۵۰۲۲۳۸۱۱ واین حساب معلول
۵۸۹۴۶۳۱۵۶۷۶۲۷۴۰۱ مراد بلوچی


امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.