English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

آزادی 334 زندانی گیلانی با گذشت 45 میلیاردی شکات

مدیرنمایندگی ستاد دیه گیلان گفت: در 9 ماهه امسال تعداد ۳۳۴ زندانی جرایم غیرعمد از سطح زندان‌های استان آزاد شده‌اند که از این تعداد ۱۵۱ زندانی مربوط به ندامتگاه مرکزی رشت است.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، در جلسه شورای شهر رشت علیرضا یزدانی مدیر نمایندگی این نهاد در استان گیلان با ارائه گزارشی از اقدامات حبس‌زدای مجموعه اظهار کرد: طی ۹ ماهه امسال با تلاش خیرین ستاد دیه تعداد ۳۳۴ زندان غیرعمد با رقم بدهی بالغ بر ۱۳۲ میلیارد تومان از بند حبس رهایی یافتند.

وی ادامه داد: با تلاش گروه‌های صلح و سازش تا میزان ۳۵ درصد از مبلغ یاد شده که رقمی بالغ بر ۴۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بود از سوی اولیاءدم و طلبکاران گشذت گردید.

وی با اشاره به افزایش تعداد زندانیان جرایم غیرعمد در این استان اظهار کرد: علی‌رغم مشکلات معیشتی و بابا رفتن مبلغ بدهی برخی از بدهکارات دیات ناشی از حوادث کارگاهی یا سوانح رانندگی اما خیرین که حامیان و بانیان اصلی این نهاد به حساب می‌آیند تحت هر شرایط اقتصادی به قدر توانایی خود همیار ما بوده اند که به برکت همین اعتماد استان گیلان بعد از استان‌های تهران و اصفهان جزو استان برتر کشور در راستای آزادی زندانیان غیرعمد محسوب می‌شوند.

در ادامه این جلسه اسماعیل حاجی پور، رییس شورای شهر رشت نیز با تقدیر از تلاش‌های خداپسندانه ستاد دیه در راستای بازگرداندن افراد نیازمند به آغوش جامعه اظهار کرد: ستاد دیه از زندانیانی حمایت می‌کند که جای آن‌ها در زندان نیست. ستاد دیه دستگیر افرادی است که آن‌ها بزهکار نیستند و صرفا بر حسب بدهی‌های نه تجاری بلکه بدهی‌های خردی که ممکن است برخی برای هزینه‌های درمانی یا نیازهای اساسی زندگی صرف شده از افراد یا مجموعه‌های بانکی دریافت شده اما در بازپرداخت با مشکل همراه شده است.

وی رسالت ستاد دیه در امر حبس‌زدایی را متضمن سلامت اجتماعی مطرح کرد و افزود: شهرداری و شرای شهر رشت آماده است برای این امر خیرخواهانه همراهی و همکاری مستمری با ستاد دیه استان داشته باشد.

انتهای پیام /

۲ دی ۱۳۹۸ ۱۰:۴۶
تعداد کلیک: ۱,۲۵۷

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.