English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

تقدیر رییس کل دادگستری استان یزد از اقدامات ستاد دیه

در نشستی که با هدف ساماندهی و کاهش جمعیت کیفری زندان‌های استان برگزار شد از مدیریت نمایندگی ستاد دیه یزد بابت اقدامات حبس‌زدا تقدیر به عمل آمد.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، غلامعلی دهشیری رئیس کل دادگستری استان در این مراسم اقدامات انسان‌دوستانه ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند را موثر در کاهش جمعیت کیفری ندامتگاه‌ها عنوان کرد و گفت: ترویج فرهنگ اسلامی صلح و سازش و تلاش در راستای نهادینه کردن فرهنگ بومی مردمان این سرزمین در بخشش و حمایت از دردمندان از سوی خادمان ستاد دیه بر کسی پوشیده نیست. این نهاد مردمی از سال‌های پیش با اتکا بر امر اصلاح ذات‌البین، اقدامات بزرگی را پیگیری نموده است که حاصل آن بازگشت هزاران زندانی بدهکار غیربزهکار به آغوش جامعه است.

وی با توجه به اهتمام دستگاه قضایی در کاهش تعداد زندانیان افزود: موضوع زندان‌زدایی به کرات مورد تاکید مسئولین عالی نظام منجمله مقام معظم رهبری قرار داشته و بنا به عوارض و عواقب مجزات‌های ناشی از حبس محکام و تمامی نهادهای ذیربط به قدر وسع خود تلاش دارند تا ضمن پیشگیری از وقوع جرایم و ممانعت از ورود ناخواسته افراد به زندان‌ها جمعیت فعلی را که هرگز زیبنده این کشور اسلامی و باستانی نیست تا حدّ امکان تقلیل دهند که ستاد دیه با عنایت به آن که رسالت اصلی آن آزادی بدهکاران مالی یا محکومین به پرداخت دیات غیرعمد به حساب می‌آید اما در حوزه فرهنگ‌سازی و آموزش نیز فعالیت‌های اثرگذاری داشته و دارد.

دهشیری با اشاره به اصل قانون اساسی دایر بر شخصی بودن مجازت‌ها یادآور شد: امروز و با عنایت به پیشرفت‌های حقوقی و وجود صاحبان فن شایسته نیست در قبال سرپرستان خانواده و نان‌آور خانه‌هایی که اوضاع معیشتی مناسبی ندارند و عنوان محکومیت‌ آن‌ها نیز مجرمانه نیست احکامی در قالب تحمل حبس صادر نماییم. حال در شرایطی که به دلیل تعدد شکات و بالا بودن مبلع محکوم‌به مجازاتی چون زندان برای بدهکارانی از این دست تعیین شده ستاد دیه با مدیریت و فعالیت خود در حوزه آزادی‌ این دسته از زندانیان کوشا بوده و قطعا با خشنود ساختن خانواده‌های بسیاری که شکات خصوصی دارند و مجموعه قضایی در قبال آن‌ها امکان ارایه عفو یا تخفیف ندارد از دعای خیر بسیاری از مستمندان این راه نیز بی‌بهره‌مند شده است که تداوم همین توفیقات را آرزومندیم.

انتهای پیام /

۲ دی ۱۳۹۸ ۱۰:۲۸
تعداد کلیک: ۱,۱۹۷

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.