English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

آزادی 461 زندانی غیرعمد با ارایه وام‌های بدون سود

از ابتدای امسال تا پایان شهریور ماه ستاد دیه کشور با شناسایی یک‌هزار و 75 زندانی جرایم غیرعمد زمینه آزادی این افراد نیازمند را از طریق دریافت وام‌های بدون سود فراهم نموده است.

به گزارش روابط عمومی ستا دیه کشور، این نهاد مردمی با عنایت به توجه به موقعیت اجتماعی و شرایط معیشتی مددجویان بدهکار در محکومیت‌های مالی یا دیات ناشی از حوادث کارگاهی و رانندگی نسبت به آزادی این افراد اقدام نموده و تا حدّ ممکن تلاش دارد امانت‌های مالی مربوط به خیرین را نه به صورت بلاعوض بلکه در قالب تسهیلات بانکی بدون سود ارایه دهد تا با بازگشت این مبلغ در چرخه حبس‌زدایی افراد دیگری نیز از این خیر حسنه بهره‎‌مند شوند.

از 3318 زندانی آزاد شده در شش ماهه نخست امسال که نزدیک به 136 نفر آن‌ها را زنان شامل می‌شدند تعداد 1075 مددجو که طبق استعلام‌های به عمل آمده توانایی کار و یا وسع مالی مناسب در جهت پرداخت دیون را داشتند بدون اعطای کمک‌های ویژه صرفا با معرفی‌نامه ستاد دیه، این افراد برای پرداخت بدهی 67 میلیارد تومانی خود به بانک‌‎های عامل ملی، ملت، صادرات و تجارت معرفی شده‌اند.

اگرچه تا به امروز از جمع افراد معرفی شده به بانک‌ها تنها 461 نفر توفیق داشته‌اند با ارایه تضامین و رعایت دیگر ضوابط از این مجموعه‌ها وام دریافت کنند اما دریافت تسهیلات برای دیگر زندانیان با منع قانونی همراه نبوده و این افراد نیز با تکمیل مدارک در آتیه امکان دریافت وام را خواهند داشت.

گفتنی است بانک تجارت از محل بند ج تبصره 16 قانون بودجه سال 97 و 98 با ارایه 439 مورد وام پرداختی به مبلغی معادل 8 میلیارد و 400 میلیون تومان بیشترین طیف زندانیان را مورد حمایت قرار داده و در رتبه‌‌های بعد به ترتیب بانک‌های صادرات، ملی و ملت به 300 بدهکار تحت حمایت ستاد دیه تسهیلات ارایه داده‌اند.

انتهای پیام /

۲ دی ۱۳۹۸ ۰۹:۴۳
تعداد کلیک: ۱,۱۲۹

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.