English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

نمایشی برای مشارکت‌های مردمی

نمایش «عامدانه، عاشقانه» کار مشترک جوانانی بود که با هدف آزادی زندانیان جرایم غیرعمد در یزد اجرا و عواید آن برای آزادی چند بدهکار مالی صرف شد.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، در میان تمام افرادی که به دلایل مختلف پشت میله‌های زندان قرار دارند، افرادی هستند که بدون ارتکاب هیچ جرم عمدی به زندان افتاده و به دلیل یک قصور غیرعمد و یا حتی تلاطم‌های همیشگی بازار به زندان افتاده‌اند.

افرادی که تا چند وقت پیش در جمع فامیل یا در برو و بیای محل از شخصیت‌های آبرومند و مومن به حساب می‌آمدند اما شرایط سخت معیشتی و مشکلات اقتصادی این سال‌ها سرنوشت‌شان را جور دیگری رقم شده و این افراد ناخواسته از سر زندان درآورده‌اند. افرادی که بزهکار نبوده و صرفا بر حسب بدهکاری‌شان به این آن گرفتار بند حبس شده‌اند.

افرادی که خانواده‌های نیازمند و چشم‌انتظارشان بیش از خود آن‌ها درگیر این مجازات زندان بوده و در کنار سختی معیشتی حرف و کنایه هر کس و ناکسی را هم در غیاب نان‌آور خانه یا سرپرست خانواده تحمل می‌کنند و در این میان جمعی هم هستند که آستانه صبرشان آنقدری نبوده و از در نان علی‌رغم میل باطنی به کارهایی روی آورده‌اند که آدمی از بیان آن شرم دارد. آن‌ها که درگیر مشکلات و آسیب‌های مالی و اجتماعی فراوانی شده‌اند با وجود این که قرآن و قانون بر اصل شخصی بودن مجازات‌ها تصریح دارد اما توان نداری پدر یا مادر را این‌ها نیز می‌دهند.

با توجه به اینکه تامین هزینه آزادی این افراد بیش از توان‌شان است، در طول سا‌ل‌های گذشته برنامه‌های خیریه مختلفی برای جمع‌آوری بدهی این افراد دردمند در سطح کشور برگزار شده و تعداد قابل توجهی از آن‌ها نیز به همت سبز خیرین آزاد شده‌اند اما همچنان افرادی که برای جرایم غیرعمد در زندان گرفتارند بسیارند.

در میان تمام اقداماتی که از سوی نهادهای مختلف در سطح کشور در حال برگزاری است، برنامه‌هایی که از ابزار هنر برای این منظور استفاده کرده و از ظرفیت فرهنگ برای حل معضلات اجتماعی بهره جسته‌اند، کارهای به مراتب تاثیرگذارتری محسوب می‌شوند که استقبال از آن‌ها نیز به تبع خروجی قابل ملموس بالا بوده است؛ از جمله این برنامه‌ها اجرای نمایش «عامدانه، عاشقانه» در شهر یزد بود کرد که در قالب این اقدام هنرمندانه مقدمات آزادی دو بدهکار مالی فراهم گردید.

این نمایش اجتماعی به همت دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد و به کارگردانی مجتبی لاله‌زاری و نویسندگی ساناز بیان به روی صحنه رفت و با گعده‌ای که داشت گره‌های کوری را باز کرد.

طبق قول و قرار عوامل این نمایش تمام عواید و درآمدهای اثر را که با هنرنمایی بازیگرانی چون هدیه کیانفرد، مبینا فتوحی، مهسا دهفانی و الهه کیانفرد همراه بود به ستا دیه استان یزد اهدا گردید.

ستاد دیه کشور با تشکر از این اقدام خیرخواهانه و این دغدغه انسانی، از تمام اعضای این گروه نمایشی تشکر داشته و توفیقات روزافزون آن‌ها را در عرصه فرهنگ آرزومند است.

انتهای پیام /

۱ دی ۱۳۹۸ ۰۷:۳۵
تعداد کلیک: ۱,۱۲۸

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.