English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

سهل‌انگاری جوان یزدی را به کام مرگ کشید

پسر جوان یزدی که تصمیم داشت تا به عمومی عموی خود کمک کند، به دلیل عدم توجه به رعایت نکات ایمنی جان باخت.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، «حسین - ع» مرد ۴۸ ساله‌ای است که با وجود سال‌ها تجربه در امر بنایی در روزهایی که مشغول احداث یک طبقه بر روی بنای محل سکونت خویش بوده از برادرزاده خود که دانشجوی ۱۸ ساله‌ای بود دعوت به همکاری می‌کند.

این دانشجوی سال اول رشته حقوق در روزهای تعطیلات تابستانی و برای کسب درآمد به نزد عموی خود می‌رود و طبق قرار شفاهی مقرر می‌شود روزانه 90 هزار تومان در قبال تهیه ملات و حمل مصالح از صاحب کار خود که همان عمویش باشد دریافت کند.

هفته اول بذدون هیچ اتفاق تلخی هر دو طرف این قرارداد به خواسته‌های خود دست یافته و کار پیش می‌رود اما درست در روز پایانی و در شرایطی که عمو از کارگر خویش تقضا می‌کند تا نخاله‌های ساختمانی را از پشت بام به حیاط منتقل کند اتفاقی پیش‌بینی نشده همکاری مشترک این دو نفر را به سرانجامی نمی‌رساند.

در حین بردن ماسه سیمان‌های خشک شده و خرده آجرهای غیرقابل استفاده دستش را به سیم بگسل دستگاه بالابر می‌گیرد و دچار برق گرفتگی می‌شود.

علی‌رغم تلاش عمو و خانواده او برای رساندن این جوان به بیمارستان و در ادامه اقدامات پزشکانفرد مذکور که تا آستانه سال تحصیلی جدید تنها دو روز فاصله داشت بر اثر اختلال عصبی حادث شده فوت می‌کند.

ارتباط خانواده‌ها به نحوی بود که ابتدا پدر دانشجو از اقامه دعوا علیه برادر خویش امتناع می‌کند اما در ادامه با مداخله مادر فرد فوت شده و تقاضای اعضای دیگر خانواده از عمویی که نیت خیری داشت شکایت شده و طبق رسیدگی دادگاه صالحه نامبرده که بدون لحاظ مسائل ایمنی دستگاه بالابر را نصب کرده بود، به پرداخت یک فقره دیه مرد مسلمان محکوم می‌شود که فرد یاد شده به دلیل ناتوانی در تامین این مبلغ ریالی این محکومٌ‌به از دی ماه سال گذشته تا کنون در یکی از زندان‎های استان یزد تحمل حبس می‌‎کند.

طبق گزارش اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان و طی بررسی‌‎های به عمل آمده از محل حادثه علت فنی بروز حادثه عدم اتصال بدنه فلزی دستگاه بالابر به سیم اتصال زمین بود که این امر با استناد به ماده ۲۶ آئین نامه حفاظتی تاسیساتی و وسایل الکتریکی در کارگاه‌ها عموحسین را که در تعریف حقوقی در این واقعه کارفرما فرض شده است به پرداخت این بدهی محکوم می‌کند.

انتهای پیام /

۱ دی ۱۳۹۸ ۰۸:۱۱
تعداد کلیک: ۱,۰۹۲

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.