English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

کمک یک میلیارد و 200 میلیونی خیرین خراسان‌جنوبی

مردم نوع‌دوست خراسان جنوبی در همایش‌گلریزان این استان ضمن اهدای کمک‌های غیرنقدی خود مبلغ یک میلیارد و 200 میلیون ریال را به‌منظور آزادی زندانیان نیازمند و آبرومند استان به ستاددیه اهدا کردند.

به گزارش روابط عمومی ستاددیه کشور، حجت‌الاسلام مهدی ماندگاری در همایش «اشکهای همدردی» که از همت ستاددیه استان خراسان جنوبی درحسینیه جماران برگزارشد، در سخنانی با اشاره به آیه 54 سوره مائده گفت: خداوند از مردم به نیکی یاد کرده و برای این نعمت بزرگ چنانچه از آیات این سوره برمی‌آید بایستی به حمایت و یاری پرداخت که در این زمینه خصلت‌های پسندیده‌ای مانندعفو، گذشت، آزاد کردن زندانیان و... همگی از این ارزشهای دینی سفارش شده محسوب می شوند.

ماندگاری با اعلام خبر منتشر شده ستاددیه این استان مبنی بر  زندانی بودن تعداد 105 زندانی جرائم غیر عمد در این استان، گفت: هرچند برای آزادی این زندانیان، مبلغی بیش از نه میلیارد تومان نیاز است، اما همت خیرین و هموطنان شریف ما ثابت کرده این ارقام در مقابل وسعت بخشندگی آنها عددی نیست.

وی اضافه کرد: همانطور که می‌دانید ستاد دیه با زندانیان جرائم عمدی هیچ کاری ندارد ولی در مقابل، تمام توجه آن به زندانیان جرائم غیر عمدی است که به طور ناخواسته و در پی یک لحظه غفلت راهی زندان شده و هم اکنون بدون توانایی مالی مناسبی تنها امیدشان برای آزادی و بازگشت به کانون خانواده  به دستان توانای نیکوکاران بزرگواری است که در عرصه جهانی این همدلی و نوع‌دوستی خود را اثبات کرده‌اند.

وی از ارزش گره‌گشایی نیازمندان توسط خیرین، به عنوان یک ارزش دینی بسیار مهم یاد کرده و گفت: زندانیانی که بخاطر مسائلی از این دست راهی زندان شده‌اند، نه تنها خود دچار مشکلات متعدد جسمی و روحی می‌شوند بلکه موجب وارد شدن گره‌های کوری در زندگی دو یا سه خانواده درگیر در این جریان نیز می‌شوند.

حجت الاسلام ماندگاری با اشاره به آیه 101 سوره توبه، مبنی بر این که احسان و صدقه پاک کننده گناهان انسان محسوب می‌شود بیان کرد: در آستانه اربعین حسینی درخواست بنده از همه مردم این استان آن است که با کمک در راه آزاد کردن یک زندانی، موجبات خوشحالی نه یک زندانی بلکه مایه آرامش و ثبات دینی و اعتقادی یک یا چند خانواده را فراهم آوریم.

وی با اشاره به فرمایش امام رضا علیه‌السلام مبنی بر این که هر کس گره از کار مومنی را باز کند خدا در قیامت گره‌ای بازنشدنی از مشکلاتش او را باز خواهد کرد،  گفت: به حقیقت جدای از نتایج مثبت فردی و اجتماعی ، باز کردن گره‌ای از  از کار یک هموطن نیازمند، مهمترین برکت زندگی به حساب می‌رود.

ماندگاری دلیل مبتلا شدن افراد به انواع و اقسام گرفتاری ها در دنیا را دوری از خداوند دانست و افزود: متاسفانه آنچه مسلم است این نکته است که امروزه در مهمانی ها، عروسی‌ها و دیگر محافل ما  سبک زندگی تغییر کرده و نقش خدا در تصمصم گیری‌ها بسیار کمرنگ شده است. حال اینکه اگر بخواهیم طبق فرمایش و سلوک صاحب همین خراسان بزرگ و مقدس عمل کنیم باید همواره به این کلام تاریخی امام رضا علیه‌السلام به فرزندشان امام جواد علیه‌السلام که فرمودند «هرگز کسی را از درب منزل خودمان نا امید برگردانیم» تمسک جوئیم.

وی با اشاره به این نکته که یادمان نرود طبق سفارشات موکد اسلامی هیچ اقدامی به اندازه گره گشایی از مشکلات مردم، ما را در نزد امام عصر علیه‌السلام سربلند نمی‌کند، گفت: راه‌های کمک کردن به زندانیان جرائم غیر عمد هم صرفا به پرداخت نقدی برای آزادی منتهی نشده و بسیاری از خیرین خداجو می‌توانند با اختصاص وقت و آبروی خود ، واسطه خیر برای مصالحه با خانواده‌های متقاضی دیه و طلبکاران و اولیاءدم گردند.

شایان ذکر است در پایان این مراسم مردم مومن و انقلابی استان خراسان جنوبی،  به تناسب وضعیت مالی خودشان در راستای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد و غیرکلاهبرداری با اهدای مبلغ یک میلیارد و 200 میلیون ریال و اعطای  9قطعه طلا در این اقدام معنوی شرکت کردند.

۱۵ آذر ۱۳۹۳ ۱۵:۲۶
تعداد کلیک: ۲,۴۱۰

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.