English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

آزادی سرباز همدانی با حمایت ستاد دیه

سرباز وظیفه‌ای که به علت «تسبیب در قتل غیرعمد» موجب مرگ هم‌دوره‌ای خود شده بود بعد از تحمل 9 ماه از بند زندان رهایی یافت.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، یدالله روحانی‌منش مدیر نمایندگی این مجموعه حمایتی در استان همدان اظهار کرد: اردیبهشت سال 94 دو سرباز در یگان خدمتی خود در شرایطی که شیفت شب بودند بر سر موضوعی بگو مگو می‌کنند که به دنبال این مشاجره وقتی ناخواسته دست یکی از سربازها بر روی شانه دوست خود قرار گرفته و ضربه‌ای را به او می‌زند سرباز وظیفه عرفان احمدی از بلندی دکل نقش بر زمین می‌شود و در دم جان می‌بازد.

وی با تشریح جزییات این پرونده افزود: در سقوط از ارتفاع چهار متری سر این جوان ۲۰ ساله با بلوک بتونی اصابت کرده و علی‌رغم تلاش نیروهای نظامی در انتقال فرد به بیمارستان اما کاری از پیش نرفته و  با حکم قاضی سرباز مقصر در حادثه به پرداخت دیه کامل یک مرد یعنی رقمی معادل ۳۶۰ میلیون تومان محکوم شده و در ادامه به دلیل ناتوانی در پرداخت این محکومٌ‌به روانه حبس می‌شود.

روحانی‌منش اظهار کرد: با توجه به تصریح حکم قاضی مبنی بر غیرعمدی بودن این اتفاق و احراز نیازمندی فرد و خانواده بدهکار این دیه پرونده‌ای در ستاد دیه همدان تشکیل می‌شود که در فرآیندی زمان‌بر با رایزنی ستاد دیه، خانواده متوفی تا میزان ۷۵ میلیون تومان از مبلغ دیه را گذشت می‌کنند و تا ۸۵ میلیون تومان را نیز خانواده زندانی تامین می‌کنند.

وی با اشاره به کمک اهدایی ستاد دیه به این بدهکار ادامه داد: به دلیل افزایش نرخ دیه در سال جاری و در مقابل مشکلات معیشتی خانواده‌های ایرانی ستا دیه پس از تحقیقات فراوان با ارایه تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومان خود شرایط بازگشت این جوان را به آغوش گرم خانواده فراهم نمود.

روحانی منش با ارایه عملکرد این نهاد مردمی در سال جاری گفت: به همت خیرین استانی از فروردین ماه تا کنون تعداد 172 زندانی جرائم غیرعمد با رقم بدهی بالغ بر 250 میلیون ریال از بند حبس رهایی یافته‌اند که در بین افراد حمایت شده 7 نفر را بانوان شامل می‌شدند.

وی با تفکیک جرایم افراد استخلاص یافته افزود: 139 نفر از زندانیان را بدهکاران مالی ناشی از صدور چک مالی، ۲۲ مددجو را بدهکاران ناتوان در پرداخت مهریه و ۱۱ نفر را نیز محکومان به پرداخت نفقه و دیه بودند.

انتهای پیام/

۲۴ آذر ۱۳۹۸ ۰۹:۰۶
تعداد کلیک: ۱,۰۲۷

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.