English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

بی‌احتیاطی عابرپیاده موجب نابینا شدن موتورسوار شد !

وقتی راننده عابر پیاده با یک موتورسیکلت برخورد کرد، هیچ‌کس تصور نمی‌کرد مرد عابر به علت تقصیر در حادثه به زندان بیفتد.

به گزارش خبرنگار روزنامه شهروند ، ستاد دیه کشور درجدیدترین اقدام خود پس از آزادی ٢ زندانی با پرونده‌های مجزا به دنبال فراهم کردن شرایط آزادی عابر پیاده‌ای است که در جریان تصادف با یک موتورسیکلت مقصر شناخته شد، است.
یکی از جدیدترین پرونده‌هایی که توسط ستاد دیه کشور به سرانجام رسید، مربوط به زن میانسالی به نام صفیه است که ٨‌سال تمام به خاطر بدهی پشت میله‌های زندان حبس شد.
داستان این زن دربند، که در  زندان شهر ری روزگار سختی را پشت سر می‌گذاشت از آنجایی آغاز شد که او به خاطر  فراهم کردن هزینه‌های درمانی مادرش ناچار به قرض گرفتن از دیگران شد. اما این تلاش‌های او برای نجات مادرش به هیچ نتیجه‌ای نرسید و مادر او به علت بیماری جانش را از دست داد. پس از فوت مادر برادرهای  صفیه خانه پدری‌شان را فروختند و صفیه از فروش این خانه هیچ سهم‌الارثی دریافت نکرد. با شکایت طلبکاران او با چندین فقره پرونده کیفری و حقوقی به زندان افتاد.
 عباس کشانی مدیر امور شهرستان‌های ستاد دیه کشور درباره این پرونده به «شهروند» گفت: «از آنجایی که برخی از پرونده‌های این زن زندانی کیفری و دارای حبس بود باید مدت زمان حبس‌اش سپری می‌شد اما خوشبختانه پس از اتمام مدت حبس، ستاد دیه به کمک خیرین پرونده‌های او  را مختومه کرد و همین موضوع باعث آزادش شد، و حالا خوشبختانه پس از گذشت ۸‌سال از بند زندان رهایی یافت.
همچنین عباس کشانی در ادامه از پرونده مردی نیز گفت که یک بد شانسی در محرم٣‌ سال پیش باعث شد، سر از زندان در بیاورد اما با کمک خیرین دوباره به آغوش خانواه‌اش بازگشت. هرساله در آستانه ماه محرم عزاداران حسینی در تلاش برای هرچه با شکوه‌تر برگزار شدن عزاداری اباعبدالله حسین هستند. مددجوی موردنظر نیز مسئول یکی از این هیأت‌ها  در تهران  بود اما داربستی که برای خیمه عزای آقا ابا عبدالله الحسین برپا شده بود باعث شد موتورسیکلت درحال عبور به علت تاریکی شب با این داربست برخورد کند. در این حادثه موتور سوار به‌شدت مجروح شد. همین موضوع کافی بود تا او  از رئیس هیت شکایت کند. حکم جلب این مرد درحالی صادر شد که مسئولیت هیأت برعهده او بود. به همین خاطر رئیس هیأت در دادگاه محکوم به پرداخت دیه شد. اما با توجه به این‌که او بازنشسته بود و توانایی پرداخت دیه را نداشت به زندان افتاد. اما مددکاران ستاد دیه استان تهران بلافاصله پس از بررسی و انجام تحقیقات درخصوص پرونده و با توجه به این‌که او فردی متدین بود مقدمات کار را انجام دادند  و خوشبخانه او  دوباره به آغوش خانواده‌اش بازگشت.
عابری که مقصر شناخته شد
در این میان ستاد دیه کشور درحال پیگیری پرونده عابر پیاده‌ای است که در اتفاقی غیرمنتظره و باورنکردنی در یک سانحه رانندگی مقصر شناخته شد و به زندان افتاد.
آخرین روز خردادماه‌ سال ٩٠  وقتی پسر جوان درحال عبور از عرض بزرگراه رودکی مسیر شمال به جنوب بود ناگهان با یک موتورسیکلت فاقد چراغ برخورد کرد. پس از حادثه عابر پیاده  به همراه راکب موتورسیکلت به علت شدت جراحات وارده توسط اورژانس به بیمارستان منتقل شد. هر دو مصدوم حادثه تحت درمان قرار گرفتند. در این حادثه راکب موتورسیکلت به علت شدت جراحات از ناحیه یک چشم نابینا شد و از لحاظ مغزی نیز آسیب شدیدی دید. اما مشکلات برای مردی که در این حادثه، عابر پیاده بود، از آنجایی آغاز شد که طبق رأی دادگاه  او با توجه به این‌که عبور عابر پیاده از عرض بزرگراه ممنوع است ،۵۰ درصد مقصر حادثه شناخته شد. همین موضوع او را در برابر پرداخت  ١٦٧‌میلیون تومان دیه، به راکب موتورسیکلت قرار داد. بنا به رأی دادگاه مرد موتورسوار هم محکوم به پرداخت ۶۰‌میلیون تومان دیه شد.  کشانی درباره این پرونده به «شهروند» گفت: «ضمن این‌که عابر پیاده‌ای که در این حادثه مقصر شناخته شد  خودش هم به‌شدت آسیب دید و درحال حاضر او نیازمند چندین عمل جراحی است. هموطنان عزیر می‌توانید برای پرداخت کمک‌های نقدی خود جهت آزادی این زندانی نیازمند به حساب ستاد دیه استان تهران واریز کنید.

۱۵ آذر ۱۳۹۳ ۱۳:۰۲
تعداد کلیک: ۲,۶۴۹

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.