English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

مشارکت اداره کل اوقاف در آزادی زندانیان غیرعمد استان یزد

نشست اعضای هیات امناء ستاد دیه یزد با مدیرکل اوقاف و امور خیریه این استان در خصوص مشارکت در آزادی حداکثری زندانیان جرایم غیرعمد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، در این برنامه که در دفتر مدیر کل زندان‌های استان و نایب رئیس ستاد دیه استان برگزار شد، اعضاء پیرامون همکاری بین ستاد دیه استان یزد و اوقاف و امور خیریه به گفت‌وگو پرداختند.

در این نشست، رضا ذوالفعلی‌نژاد مدیرکل زندانها و نایب رئیس نمایندگی ستاد دیه استان یزد با اشاره به مشکلات پیش روی خانواده مددجویان گفت: با آمدن فرد به زندان مشکلات بیش از آن که معطوف به فرد محبوس شود مترتب خانواده‌های این دسته از افراد می‌شود. طبق گزارش ستاد دیه آسیب‌های اجتماعی، شخصیتی و اقتصادی وارده به بسیاری از این خانواده‌ها بعضا غیرقابل جبران هستند.

وی با اشاره عملکرد نهاد حمایتی ستاد دیه در هشت ماهه سال جاری گفت: از فروردین امسال تا کنون تعداد 145 بدهکار مالی و محکوم به پرداخت دیه از سطح زندان‌های استان آزاد شده‌اند که رقم بدهی این افراد رقمی بالغ بر ۴۶۰ میلیارد ریال گزارش می‌شود.

وی با تقدیر از همیاری شکات خصوصی در روند آزادی مددجویان نیازمند اظهار کرد: با همت کمیته صلح و سازش ستاد دیه استان یزد و همچنین همکاری شورای حل اختلاف زندان و قضات اجرای احکام بیش از ۴۳۰ میلیارد ریال از این محکومٌ‌به را اولیاءدم و طلبکاران گذشت نموده‌اند و به عبارت دیگر آزادی‌های انجام شده تنها با پرداخت ۳۰ میلیارد ریال فراهم شده است.

در ادامه جلسه، اسلام افشون مدیر نمایندگی ستاد دیه استان هم با تاکید بر موضوع پیشگیری از ورود ناخواسته افراد به زندان‌ها گفت: خیرین خداجوی شایسته است در کنار حبس‌زدایی با تمرکز وقت و صرف هزینه در راستای آموزش دهی همگانی و فراهم نمودن زمینه فرهنگی برای رعایت دقیق مقررات بانکی یا قوانین مربوط به حوزه کار از بروز بسیاری حوادث و متعاقب آن از ورود جمع زیادی به داخل زندان‌ها ممانعت به عمل آورند.

وی ادامه داد: ما با وجود کمبود نیروی انسانی و با عنایت به این که وظیفه اصلی‌مان در حوزه درمان که همانا آزادی بدهکاران واجد شراایط است به قدر وسع خود در توسیع موضوعات فرهنگی گام برداشته‌ایم اما انجام کارهای پیوسته و اجرای برنامه‌های مدون و قطعا اثرگذار نیازمند حمایت مالی نهادهای ذیربط و از آن مهمتری مشارکت خیرین است.

در پایان این نشست مقرر شد با توجه به ظرفیت‌های بقاع متبرکه، امامزاده‌ها و مساجد اداره اوقاف نهایت همیاری و حمایت را در راستای جذب حداکثری مشارکت‌های مردمی با هدف آزادی زندانیان غیرعمد داشته باشد.

انتهای پیام/

 

۱۶ آذر ۱۳۹۸ ۰۷:۵۲
تعداد کلیک: ۱,۲۵۷

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.