English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

۷۶ زندانی غیرعمد استان قزوین در آستانه آزادی

رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: با تامین اعتباری معادل دو میلیارد تومان از سوی خیرین تعداد ۷۶ زندانی جرائم غیرعمد با رقم بدهی 500 میلیون تومان از بند حبس رهایی خواهند یافت.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، آیین تجلیل از خیرین ستاد دیه استان قزوین با حضور سید مرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد امام (ره) و رییس هیات امناء ستاد ده کشور، حجت‌الاسلام نورالله قدرتی رئیس کل دادگستری، محمد قاسمی دادستان، هدایت‌الله جمالی‌پور استاندار و جمعی از مسئولین استانی در محل دادگستری قزوین برگزار شد.

حجت‌الاسلام قدرتی در ابتدای این مراسم طی سخنانی اظهارداشت: با وجود مشکلات معیشتی و فشارهای اقتصادی بر روی اقشار مختلف جامعه خرسندیم شاهد حضور حداکثری خیرین در عرصه خدمت‌رسانی هستیم و موضوع مهم کمک به نیازمندان و بویژه خانواده زندانیان جرایم غیرعمد هنوز دغدغه بسیاری از هموطنان شریف ایران اسلامی است.

وی ادامه داد: زندگی انسان فراز و نشیب بسیاری دارد و همان شخصی که دارای مکنت دیروز است ممکن است بر حسب یک اتفاق ناخواسته یا پیشامدی غیرقابل پیش‌بینی بدهکاری بزرگ شده و صرفا بابت نداری در گوشه زندان بیافتد، درک افرادی که نه با سوء نیت مجرمانه بلکه بر حسب یک بی‌احتیاطی یا نوسات بازار اقتصادی یا تعهدات مالی یا ضمانت‌های بانکی متحمل بدهی شده‌اند یک رسالت اجتماعی است و تمییز حساب بزهکاران و خلافکارانی که جایشان همانا زندان است با افراد ناتوان مالی یک ضرورت است.

قدرتی با تقدیر از عملکرد ستاد دیه در راستای کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها گفت: از بدو تاسیس این نهاد حمایتی در استان قزوین تعداد چهار هزار بدهکار مالی یا محکوم به پرداخت دیات ناشی از حوادث کارگاهی و سوانح رانندگی از بند حبس رهایی یافته و به آغوش گرم خانواده‌های خویش بازگشته‌اند.

رئیس کل دادگستری استان قزوین با ارایه عملکرد این نهاد مردمی در سال جاری افزود: از فروردین ماه امسال تا کنون تعداد  ۱۳۱ زندانی جرائم غیرعمد استان با رقم بدهی بالغ بر 200 میلیارد ریال از بند رهایی یافته‌اند که البته در فرآیند رسیدگی به این زندانیان ضمن دعوت از اولیاءدم و شکات خصوصی تا میزان 160 میلیارد ریال گذشت اخذ شده است.

وی با اشاره به موجودی حال حاضر زندان‌های استان گفت: علی‌رغم تلاش‌های صورت گرفته در راستای حبس‌زدایی از زندان‌ها متاسفانه هم‌اکنون تعداد ۲۵۰ زندانی جرایم غیرعمد در سطح استان تحمل حبس می‌کنند که رقم بدهی آن‌ها رقمی بالغ بر 340 میلیارد ریال گزاش می‌شود.

انتهای پیام /

۱۶ آذر ۱۳۹۸ ۰۷:۵۳
تعداد کلیک: ۱,۴۶۲

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.