English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

جلسه‌رسیدگی به پرونده 24 زندانی‌غیرعمد در زندان‌اصفهان برگزارشد

جلسه مشترک مدیران عامل ستاددیه و صندوق خسارتهای بدنی اصفهان به منظور رسیدگی فوری به پرونده 24 نفر از زندانیان غیرعمد حوادث رانندگی، در محل زندان مرکزی این استان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی ستاددیه کشور، با هدف تسریع در آزادی زندانیان نیازمند محکوم به پرداخت دیه حوادث رانندگی مجید احسانی مدیرعامل ستاددیه و خوشکام نماینده صندوق تأمین خسارت های بدنی در استان اصفهان در زندان مرکزی ضمن بازدید از بندهای مختلف این زندان و گفتگو با مددجویان جرایم غیرعمد و غیرکلاهبردای حاضر در این مجموعه به بررسی مشکلات مربوطه به فرآیند آزادی این محبوسین پرداختند.

در این دیدار که با الویت دادن مشمول اعطای تسهیلات از سوی صندوق تأمین خسارت های بدنی  برگزار شد، پرونده 24 نفر از زندانیان محکوم به پرداخت دیه حوادث رانندگی  مورد بررسی مجدد قرار گرفت و نسبت به ثبت اطلاعات مددجویان و بررسی نحوه مساعدت در آزادی قریب الوقوع این افراد بحث و تبادل نظر گردید.

مدیرعامل ستاد مردمی دیه استان اصفهان در  خصوص ای خبر گفت: در این بازدید موضوعات مهمی چون افزایش مشارکت صندوق در تأمین تسهیلات مورد نظر  زندانیان حادث رانندگی و آزادی حداکثری افرادی که به دلیل مشکل بیمه‌نامه در کل استان راهی زندان شده‌اند نیز  توافقاتی صورت گرفت.

وی افزود: این بازدید که در اجرای مصوبه جلسه کارگروه کاهش جمعیت کیفری دادگستری  انجام پذیرفت، ببا همکاری خوب مددکاران خدوم زندان مرکزی ثمرات خوبی هم به دنبال داشت و در این گفتگوی حضوری با زندانیان غیرعمد به حل موانع موجود در پرونده‌های تعداد زیادی از این افراد که بیشتر به دلیل جهل به قانون، عدم رعایت ضوابط راهنمایی و رانندگی و سهل‌انگاری در دریافت بیمه‌نامه  راهی زندان شده‌بودند، پرداخته شد.

احسانی با اشاره به هزینه‌های سنگین مالی و اجتماعی حاصل از حبس این افراد در زندان« گفت: جدای از  هزینه‌های هنگفت مالی که بابت رسیدگی قضایی و نگهداری و مراقبت‌های پزشکی، بهداشتی و ... این افراد به سرمایه ملی ما وارد شده ، حضور این دسته از زندانیان در بند زندان آثار نامطلوب روحی و جسمی غیرقابل کتمان و غیرقابل جبرانی نیز در ابتدا به فرد زندانی و در ادامه خانواده و در نهایت جامعه او وارد می‌سازد.

مدیرعامل ستاددیه اصفهان با انتقاد از بی‌توجهی برخی از رانندگان در رعایت حداقلی مسائل ایمنی گفت: هر چند بسیاری از زندانیان جرائم غیرعمد به دلیل سهل‌انگاری در تعمیر وسیله نقلیه خود دچار مشکل شده و عده‌ای نیز به سبب سهل انگاری نسبت به رعایت برخی قوانین راهی زندان می‌شوند، اما جالب است برخی با وجود اینکه خودوی بی نقصی داشته و بیمه‌نامه و گواهینامه هم دارند، اما تنها به دلیل یک کم توجهی ساده‌ای همچون عدم تمدید بیمه‌نامه خود راهی حبس شده و گاه برای مدت‌ زیای تا تعیین تکلیف نهایی در پشت میله‌های سرد زندان تحمل کیفر حبسی را می‌کنند که گاه پیامد آن از هم پاشیدگی کانون خانوادگی او را به دنبال دارد.

۱۵ آذر ۱۳۹۳ ۰۹:۳۱
تعداد کلیک: ۲,۲۸۹

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.