English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

کمک 2 میلیاردی خیرین اردبیلی به ستاد دیه

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان اردبیل از کمک مالی 2 میلیارد تومانی خیرین در جشن‌های گلریزان سال جاری خبر داد.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، کریم‌الله محبوبی در آیین گلریزان آزادی بدهکاران مالی زندان مرکزی اردبیل که با حضور جمعی از واقفان استانی برگزار شد، آزادی صدها زندانی غیرعمد را از ابتدای سال جاری مرهون حمایت‌های بی‌شائبه خیرین اعلام کرد و افزود: غیر از مبالغ واریزی به حساب‌های ستاد دیه نیکوکاران نیک‌اندیش استان با حضور در جشن‌های گلریزان با اهدای مبلغی معادل 2 میلیارد تومان در آزادی بدهکاران جرایم غیرعمد همیار ستاد دیه بودند که این آمار نسبت به جشن‌های برگزار شده در هشت ماهه سال گذشته رشدی 70 درصدی دارد.

مدیر نمایندگی استان اردبیل بیان کرد: باتوجه به وضعیت نابسامان اقتصادی درکشور اما حامیان معنوی و مالی ستاد دیه نسبت به امر حبس‌زدایی غافل نبوده‌اند و آنچه ارزش کار را بیشتر می‌کند این واقعیت است که بسیاری از خیرین نه از تجار و کسبه‌های متمول بلکه از قشر کارمند و کارگر جامعه هستند که با عنایت به عواقب تلخ حبس بدهکاران غیربزهکار نیست به آزادی این دسته از هموطنان و همشهریان خویش اقدام نموده‌اند.

ناصر عتباتی، رئیس کل دادگستری و رئیس هیأت امنای نمایندگی ستاددیه ی استان اردبیل نیز دراین مراسم با تقدیر از مشارکت خیرین در کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها اظهار کرد:حل مشکل زندانیان جرایم همواره از برنامه‌های اصلی دادگستری استان بوده و در این راستا تلاش کرده‌ایم با استفاده از ظرفیت‌های بومی استان آمار زندانیان جرایم غیرعمد را به حداقل ممکن کاهش داده و ایضا از ورود ناخواسته بسیاری از افراد به داخل زندان‌ها پیشگیری کنیم.

وی ادامه داد: زندانیان جرایم غیرعمد و بدهکاران مالی از طبقه دردمند جامعه هستند که به لحاظ موقعیتی که در اجتماع دارند بسیاری از آن‌ها حتی قادر به ابراز مشکلات خود در جامعه نیستند. بسیاری به دلیل آبرومندی حتی موضوع حبس عزیزان خویش را پنهان می‌کنند. بسیاری با وجود تنگدستی تلاش دارند تا با فروش اقلام اساسی خانه بخشی از طلب شکات را تامین کنند. برخی از آن‌ها حتی به فکر فروش برخی از اعضای بدن خود می‌افتند. ستا دیه با شناسایی و احراز نیازمندی این افراد در راستای مساعدت از همین قشر اقدام کرده و تا به امروز افزون بر حل مشکلات بسیاری از خانواده‌های ایرانی از مفاسد اجتماعی بعضا لاینحلی پیشگیری نموده است.

عتباتی گفت: تاثیرات منفی حبس برخانواده‌ زندانیان جرایم غیرعمد، بویژه دختران و همسران این دسته از محبوسان امروز بر کسی پوشیده نیست. رهایی یک دربند دردمند را نباید فقط کمک در استخلاص یک زندانی قلمداد کرد، این اقدام ضمن بازگرداندن حقوق حقه بسیاری از طلبکاران خصوصی به آن‌ها خانواده‌های چشم انتظاری را هم مورد تفقد و یاری قرار می‌دهد.

آزادی 146 زندانی غیرعمد در هشت ماهه سال 98

یوسف خدادادی، معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری نیز در ادامه این مراسم معنوی اظهار کرد: از فروردین ماه امسال تا پایان آبان تعداد 146زندانی جرایم غیرعمدبا مبلغ بدهی بالغ بر 30 میلیارد تومان از بند زندان آزادی و به آغوش گرم خانواده بازگشته‌اند.

وی تصریح کرد: بیشترین آمار زندانیان جرایم غیرعمد مربوط می‌شود به محکومان مالی ناشی از صدور چک ی اتعهد مهریه که به دلیل تاکید رییس قوه قضاییه درصدد هستیم با توجه به اجرای احکام جایگزین حبس و همچنین تسهیل در قبولی دادخواست اعسار پرونده‌ها محاکم را تا حد امکان کاهش دهیم.

گفتنی است در این مراسم مبلغی معادل 12 میلیون تومان برای آادی 2 نفر از زندانیان زیر هجده سال و همچنین مبلغی بالغ بر 26 میلیون 700 هزارتومان نیز برای پرداخت بدهی 3 محکوم عائله‌مند به ستاد دیه اهدا شد.

ص

انتهای پیام /

۹ آذر ۱۳۹۸ ۱۱:۱۵
تعداد کلیک: ۱,۱۵۶

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.