English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

اجاره‌بها زن جوان را راهی زندان کرد

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان همدان گفت: زن جوانی که به خاطر 5 میلیون تومان بدهی راهی زندان شده بود با حمایت ستاد دیه آزاد شد.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، یدالله روحانی‌منش با اعلام این خبر اظهار کرد: این بانوی 44 ساله با چند فرزند در یک منزل استیجاری ساکن بودند که به علت ناتوانی در تامین اجاره‌بها چند ماه با طرح شکایت صاحبخانه روانه زندان شد.

وی افزود: تاریخ ورود این مددجو به بند ۱۱ آبان سال‌جاری بود که بعد از شناسایی و پیگیری مراحل قانونی در نهایت این فرد 26 همین ماه از حبس رهایی یافت.

روحانی‌منش یادآور شد: با عنایت به تعهدی که ستاد دیه نسبت به خیری دارد آزادی زندانیان با بدهی اندک، بیماران، زنان و افراد سالخورده از اولویت‌های رسیدگی قرار دارد.

وی با تقدیر از حمایت‌های مادی و معنوی خیرین در راستای حبس‌زدایی گفت: از ابتدای امسال در قالب مراجعات حضوری خیرین به ستاد دیه و همچنین مشارکت پرشور خانواده‌های نوعدوست در جشن‌های گلریزان زمینه آزادی ۱۶۰ زندانی جرائم غیرعمد با بدهی بالغ بر ۲۴۱ میلیارد و ۱۳۷ میلیون ریال فراهم شده است که از این جمع هفت زندانی را زنان شامل می‌شوند.

مدیرنمایندگی ستاد دیه استان همدان با تفکیک جرایم این افراد بیان کرد: ۱۲۰ نفر از محبوسان زندانیان بدهکار چک، ۲۲ زندانی متعهدان پرداخت مهریه، ۱۱ محبوس مردان ناتوان در پرداخت نفقه و 7 زندانی هم محکومان به پرداخت دیه (کارگاهی یا رانندگی) بودند.

وی همیاری شکات خصوصی را مهمترین عامل در آزادی بدهکاران واجد شرایط مطرح کرد و افزود: در راستای رسیدگی به پرونده این زندانیان استخلاص یافته اولیاء دم و طلبکاران با گذشت مبلغی معادل 85 میلیارد ریال کارهای مربوط به آزادی را تسریع نمودند.

انتهای پیام/

۲۹ آبان ۱۳۹۸ ۰۷:۰۴
تعداد کلیک: ۱,۱۴۹

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.