English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

۷۴۵ زندانی جرایم غیرعمد در مازندران نیازمند کمک خیران هستند

رئیس کل دادگستری مازندران با بیان اینکه ۷۴۵ نفر زندانی جرایم غیرعمد نیازمند حمایت خیران هستند گفت: در ههفته اخیر زمینه آزادی ۳۲ مددجو جرایم غیر عمد از زندان‌های این استان فراهم شد.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، حجت‌الاسلام محمدصادق اکبری در جلسه هیات امنایستاد دیه این نهاد حمایتی در مازندران افزود: هم اکنون ۷۴۵ نفر زندانی جرایم غیرعمد در این استان، چشم انتظار کمک‌های خیران هستند و ما مسئولان باید به هرنحوی برای آزادی این افراد نیازمند گام موثر برداریم.

مقام ارشد قضایی استان مازندران با بیان اینکه باید شیوه مناسبی برای آزادی زندانیان انجام گیرد گفت: درصد بالایی ازخیرین ما کسانی هستند که حکم به نفع آنان صادر می‌شود و از حق مسلم خود برای حفظ بنیان و کیان خانواده گذشت می‌کنند تا زندانی آزاد شود و خانواده این زندانیان، کمتر در معرض آسیب‌های اجتماعی قرار گیرند.

حجت‌الاسلام اکبری تصریح کرد: در جلسه اخیر ستاد دیه ۳۲ پرونده زندانیان جرایم غیر عمد بررسی شد که ازاین تعداد ۱۵ نفر آزاد شدند و۱۷  نفر هم  به بانک‌ها معرفی شده اند و اقدامات درخصوص آزادی آنان نیز انجام شده است، در جلسه امروز نیز پرونده ۲۶ نفر مطرح گردید که از این تعداد ۱۶ نفر به دلیل ارتکاب جرایم مالی، ۱ نفر به علت پرداخت دیه ناشی از حوادث کارگاهی و ۹ نفر هم به سبب ناتوانی درپرداخت مهریه در زندان بسرمی‌برند.

رئیس کل دادگستری استان افزود: برای آزادی این افراد مبلغی معادل ۱۰ میلیارد و۲۵۷ میلیون تومان نیاز است که با همکاری قضات وتلاش همکاران ستاد دیه استان تا میزان ۲ میلیارد این بدهی تحت قالب اعسار و بیش از 7 میلیارد تومان آن هم به واسطه گذشت شاکیان خصوصی از اصل محکوم‌به کسر شده و مابقی نیز ا زطریق کمک‌های نوعدوستانه خیرین تامین گردیده است.

انتهای پیام /

۲۰ آبان ۱۳۹۸ ۰۹:۵۸
تعداد کلیک: ۱,۰۹۹

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.