English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

کاهش زندانیان غیرعمد برنامه می‌خواهد نه فقط مطالبه

در جلسه هیات امنای ستاد دیه استان کرمان به پیگیری توامان برنامه‌های پیشگیرانه و تلاش در راستای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد تاکید شد.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، سردار محمدجواد فدائی استاندار کرمان به عنوان مهمان ویژه این جلسه در سخنانی گفت: امروز صیانت از سرمایه‌های مالی و فرهنگی کشور ایجاب می‌کند برای پیشگیری از هزینه‌های سنگین قضایی، انتظامی و حتی پزشکی ضمن ارایه آموزش‌های لازم به اقشار مختلف جامعه برای افزایش سلامت جامعه عوامل زمینه‌ساز وقوع جرائم غیرعمد شناسایی شده و از بروز آن با قاطعیت ممانعت شود.

وی با اشاره به آمار زندانیان جرایم مالی، افزود: ارائه آموزش‌های لازم به متقاضیان دریافت وام‌های بانکی موجب جلوگیری از بروز مشکلات احتمالی و پیشگیری از بسیاری ازافراد به زندان‌ها خواهد شد.

استاندار کرمان یادآور شد: بسیاری از زندانیان جرایم غیرعمد در ارتکاب جرم خود تقصیر ندارند و دیات یا بدهی‌های تحمیل شده تنها بر اثر وقوع یک حادثه محقق می‌شوند.

فدائی بر تغییر فرهنگ رانندگی تاکید کرد و گفت: از دوران مهد و دبستان باید تغییر فرهنگ رانندگی را پیگیری کنیم و الا وضعیت ما طبق آمار همین است که با وجود نزدیک به 18 هزار مرگ ناشی از سوانح رانندگی وقتی دو درصد آمار کشته‌ها کاهش می‌یابد با خرسندی از آن یاد می‌کنیم، حال این که این آمار نسبت به معیار جهانی در اختلاف فاحشی قرار دارد.

خرج برای آموزش هزینه نیست، پس‌انداز است

یدالله موحد، رئیس کل دادگستری و رئیس هیات امناء ستاد دیه استان هم در این جلسه گفت: در زمینه پیشگیری از وقوع جرم در استان بسیاری از نهادها ترس از هزینه دارند حال این که برخی از مجموعه‌ها بویژه بیمه‌ها و دستگاه‌های ذیربط قضایی اگر در این حوزه اقدامات مفیدی را داشته باشند بدون شک از بسیاری مخارج گران جلوگیری نموده‌اند.

وی ادامه داد: در امر آموزش و پیشگیری از ورود ناخواسته افراد به زندان‌ها نیاز به یک برنامه عملیاتی دقیق  داریم تا به استناد آن با بهره‌مندی از ظرفیت آحاد اجتماعی و ظرفیت موسسات، ارگانها و نهادهای دولتی بتوانیم وقوع لااقل جرایم غیرعمد را به حداقل ممکن کاهش دهیم و به این نحو از تشکیل بسیاری از پرونده‌های قضایی به محاکم ممانعت به عمل آوریم.

رئیس کل دادگستری استان کرمان ادامه داد: ستاد دیه استان کرمان مدت‌هاست پیگیر احداث مجموعه اداری است و با توجه به اینکه یک مجموعه خیریه به‌شمار می‌رود و بودجه ندارد، هم‌اکنون زمین و پروانه ساخت دریافت کرده‌اند، اما برای ادامه کار خواستار مشارکت خیران و مجموعه‌های مختلف هستیم.

آزادی 16 زندانی غیرعمد به مناسبت آغاز امامت حضرت ولیعصر (عج)

در ادامه جلسه، سید حجت‌الله موسوی قوام مدیر نمایندگی ستاد دیه استان کرمان نیز  در سخنانی گفت: به برکت سالروز آغاز امامت حضرت ولیعصر علیه‌السلام 16 نفر از بدهکاران مالی این استان با رقم بدهی بالغ بر 57 میلیارد و 237 میلیون ریال از بند رهایی خواهند یافت.

وی افزود: در رسیدگی به پرونده این مددجویان نیازمند طی جلسات صلح و سازش بخشی از بدهی را شکات خصوصی گذشت نموده و این نهاد مردمی تنها با پرداخت مبلغی معادل 4 میلیارد و 447 میلیون ریال نسبت به آزادی این افراد اقدام کرده است.

موسوی‌قوام تصریح کرد: ستاد دیه استان از ابتدای امسال زمینه آزادی تعداد 175 مددجوی غیرعمد را با پرداخت مبلغی معادل 62 میلیارد و 180 میلیون ریال فراهم نموده است که البته این مبلغ تنها پرداختی ستاد دیه برای آزادی این افراد است، و الا اصل بدهی مبلغی به مراتب سنگین‌تر از رقم اعلام شده است. رقمی که طی فرآیند رسیدگی بخشی از آن توسط طلبکاران خصوصی از اصل بدهی کسر شده و در مرحله بعدی آورده خانواده‌های این دسته از محبوسان است.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان کرمان اظهار کرد: در حال حاضر 192 مددجوی واجدشرایط جرائم غیرعمد در سطح زندان‌های استان تحمل حبس می‌کنند که برای آزادی این افراد بیش از 5 میلیارد تومان نیاز است.

7

انتهای پیام /

۱۴ آبان ۱۳۹۸ ۰۷:۴۶
تعداد کلیک: ۱,۰۹۷

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.