English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

جشن گلریزان شهر تبریز مایه مباهات استان است

فرماندار تبریز : امسال گلریزان بسیار باشکوهی را دست اندکاران ستاددیه برگزار کردند که نتیجه آن جز مباهات اهالی شریف تبریز و مردم ولایتمدار استان آذربایجان شرقی نبود .

به گزارش روابط عمومی ستاددیه کشور، مدیر عامل صندوق تامین خسارتهای بدنی کشور و مدیر عامل ستاددیه استان با حضور در فرمانداری ارتقای سطح فعالیت‌ها و مسائل و مشکلات ستاد دیه و صندوق تامین خسارتهای بدنی را با شهرتی‌فر، فرماندار تبریز برسی کردند.

در ابتدای این نشست علی جباری، ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های صندوق تامین خسارتهای بدنی گفت: این صندوق به‌عنوان نهاد مردمی و مستقل با مصوبه مجلس شورای اسلامی تشکیل شده است که اعضای هیات امنای آن شامل وزیر اقتصاد و دارائی، وزیر دادگستری، وزیر صنعت و معدن و تجارت، وزیر کار رفاه و تعاون و رئیس‌کل بیمه مرکزی می‌باشند که به‌صورت هیات ناظر منتخب هیات امنا و مدیرعامل اداره می‌شوند و ماموریت آن پرداخت  کمک زیان دیدگان از سوانح رانندگی می‌باشد .   

این با اشاره به فعالیت‌های کشوری صندوق و تعامل همکاری با ستاد دیه مرکز و استانها، وضعیت همکاری و حمایت ستاددیه آذربایجانشرقی از صندوق در سطح استان رضایت و بخش خوب ارزیابی کرد.

وی افزود: در بخش پرداخت کمک به خسارت دیدگان که مقصر حادثه به علت عجز از پرداخت دیه روانه زندان شده محکوم له و متشاکی که یا سرپرست خود و یا عزیزی از خانواده خویش داده‌اند و یا دچار مصدومیت شده و به عواقب بیماری و هزینه هنگفت درمان و یا پرستاری و طول درمان نقص عضو و ضایعه نخاعی گریبانگیر ایشان شده، با همکاری مشترک ستاد دیه نسبت به پرداخت دیه زیاندیدگان وارد عمل می‌شویم.

مدیر عامل صندوق تاین خسارت های بدنی کشور با ارائه آماری از وضعیت تردد وسایل‌نقلیه بدون بیمه‌نامه معتبر و مکفی گفت: واقعیت این است که بعضی ارگان‌های مسئول به وظایف قانونی مطرح در قانون عمل نمی‌کنند که ماحصل این بی‌توجهی آمار بالای تصادف و مشکلات بعدی آن است که علاوه از رانندگان مقصر شهروندان زیان دیده را دچاره معضلات می‌کند.                                                                                                         

در ادامه حجت الاسلام محرمی، مدیر عامل ستاددیه استان با ارائه گزارش از نوع ارتباط و همکاری ستاد دیه با صندوق وسایرفعالیت در خصوص جرایم غیر عمد و برنامه های جشن گلریزان وعدم توجه دستگاههای فرهنگی به خدمات و ظرفیت اقدامات پیشگرانه وفرهنگ ساز ستاد ابراز داشت: این ستاد در راستای اجرای سیاست پیشگرانه از وقوع جرایم غیرعمد، آماده هر گونه همکاری و مشارکت دربرنامه‌های شورای فرهنگ عمومی وشورای اجتماعی شهرستان و استان می باشد که نشر و انعکاس مستندات موجود درستاددیه می‌تواندبه عنوان عاملی بازدارنده برای جلوگیری از رجوع مردم به بعضی به روال مسئله آفرین و مشکل ساز در بحث مهریه، چک و سفته و مسائل حوادث کارگاهی و سوانح رانندگی ناشی عدم رعایت نظامات دولتی و مجوزهای قانونی و بیمه نامه های معتبر موثر واقع شود.

شهرتی فرماندار کلان‌شهر تبریز نیز با استقبال از برنامه‌های پیشنهادی ستاد دیه و صندوق در راستای کاهش حداکثری زندانیان جرائم غیرعمد گفت: کم و بیش با برنامه ها و خدمات ستاد دیه آشنایی داریم و عملکرد موثر و مثبت این نهاد مردمی و خیریه و تاثیرات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی فعالیتهای ستاد بویژه در ایام  برگزاری جشن گلریزان واقف هستیم.

وی ادامه داد: اقدامات درمانی و پیشگیرانه ستاددیه به افکار عمومی اشاعه پیدا کرده و همواره برنامه‌های این نهاد مردمی در آزادی زندانیان جرایم غیرعمد بدلیل تنویر افکار عمومی به دغدغه مسئولین نیز تبدیل شده است.

شهرتی ادامه داد: انصافاً امسال گلریزان بسیار باشکوهی را که دست اندکاران ستاددیه استان برگزار کردند که مایه افتخار اهالی شریف شهر تبریز و استان آذربایجان شرقی گردید.

 
۱۲ آذر ۱۳۹۳ ۱۳:۳۲
تعداد کلیک: ۲,۴۱۶

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.