English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

کمترین و بیشترین‌ها در فهرست آزادی زندانیان غیرعمد

از ابتدای سال تعداد 3318 زندانی غیرعمد از بند حبس رهایی یافتند که در این زمینه برخی استان‌ها به دلیل وسعت جغرافیایی، کثرت محبوسان و جلب حداکثری کمک‌های مردمی آمار شاخص‌تری را از آن خود کرده‌اند.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، دوسوم آزادی‌های صورت گرفته در شش ماهه نخست سال مربوط به استان‌هایی است که عملکرد آزادی‌ها آن‌ها کمتر از صد مددجو است، این امر نه تنها به منزله کم‌کاری این مناطق اغلب محروم نیست بلکه به دلیل اهتمام آن‌ها در امر «صلح و سازش»، توجه به مقوله «پیشگیری از ورود ناخواسته افراد به زندان‌ها» و صد البته فرهنگ بومی آن‌ها در «حل منازعات بدون طرح شکایت» قابل تقدیر است.

در ادامه بدون ارزش بخشی به اعداد و کمیت‌ها ارایه شده، صرفا برای حسب اطلاع رسانی دقیق از تلاش مجموعه‌های حمایتی ستاد دیه به مرور برخی از آمار شاخص استانی نگاهی خواهیم داشت.

اصفهان بیشترین آزادی‌ها را دارد

استان اصفهان در شش ماهه نخست امسال با فراهم نمودن زمینه رهایی 351 زندانی جرایم غیرعمد آمار بیشترین آزادی‌ها را به خود اختصاص داده است که 51 مورد از آزادی‌ها تنها به شهرستان کاشان مربوط است.

تهران با 329 مورد آزادی و و گیلان و آذربایجان شرقی نیز هر کدام با استخلاص 230 بدهکار دیه و محکوم مالی در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

5 استان کمتر از سی مورد آزادی دارند

نمایندگی ستاد دیه در استان‌های سیستان و بلوچستان، ایلام، چهارمحال و بختیاری، سمنان و خراسان‌جنوبی با عنایت به کمیت زندانی و همچنین مشکلات معیشتی ساکنان این مناطق توفیق داشته‌اند هر کدام در آزادی تنها 30 زندانی غیرعمد گام بردارند.

بیشترین آزادی در حوزه زنان مربوط به گیلان است

استان گیلان از جمع 236 زندانی غیرعمدی که با ارایه تسهیلات ویژه یا وام‌های بانکی در نیمه نخست سال آن‌ها را از بند رهایی داده با آزادی 19 زندانی زن بیشترین آزادی را در این حوزه دارد.

آزادی 132 زندانی مهریه در تهران

از ابتدای فروردین تا پایان شهریور ماه استان تهران با ارایه تسهیلاتی در زمینه پیش قسط اول یا حمایت مستقیم در تامین بخشی از میزان صداق تعهد شده از سوی این بدهکاران، در راستای آزادی 132 محکوم به پرداخت مهریه مشارکت داشته است، حال این که مساعدت ازاین دسته مددجویان هرگز در اولویت ستادهای دیه نبوده و نیست.

آزادی 200 زندانی چک در اصفهان

صدور چک برای معامله یا ضمانت به واسطه آن بیشترین طیف بدهکاران تحت حمایت ستاد دیه را شامل می‌شوند که در همین زمینه استان اصفهان در نیمسال اول 98 با ارایه خدمات مالی به 200 بدهکار مالی بیشترین آزادی‌ها را در این حوزه به خود اختصاص داده است. حال  این که برای نمونه استان گلستان در همین بازه زمانی تنها از 8 بدهکار مالی ناشی از صدور چک یا سفته حمایت داشته است.

انتهای پیام /

۱ آبان ۱۳۹۸ ۰۷:۴۰
تعداد کلیک: ۱,۳۳۲

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.