English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

۱۳ هزار و ۵۰۰ زندانی جرائم غیرعمد در کشور وجود دارد

مدیرعامل ستاد دیه کشور گفت: ۱۳ هزار و ۵۰۰ زندانی جرائم غیرعمد در زندان‌های کشور وجود دارند که هشت هزار و ۵۰۰ نفر از آنان تک جرم بوده و واجد شرایط کمک هستند.

سید اسدالله جولایی در جمع خیران ستاد دیه آذربایجان‌شرقی اعلام کرد: مبلغ کل بدهی این زندانیان، ۲ هزار میلیارد تومان است که امیدواریم در فرآیند رسیدگی به این پرونده‌ها با گذشت 40 درصدی اولیاءدم و طلبکاران خصوصی بتوان زمینه استخلاص افراد را بیش از پیش فراهم نمود.

وی با اشاره به فعالیت‌های انجام شده از سوی نمایندگی ستاد دیه در آذربایجان‌شرقی گفت: در ارزیابی‌های انجام شده، ستاد دیه آذربایجان شرقی رتبه چهارم را در بحث آزادی زندانیان جرایم غیرعمد کشور به خود اختصاص داده و در زمینه جلب مشارکت‌های مردمی نیز در صدر فهرست استان‌ها قرار دارد.

جولایی به معافیت مالیاتی خیران ستاد دیه اشاره کرد و افزود: به استناد بخشنامه ابلاغ شده و به منظور جذب حداکثری مشارکت‌های مردمی در امر خداپسندانه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد بعد از این ۱۰۰ درصد وجوه اهدایی خیران از درآمد مشمول مالیات کسر خواهد شد.

وی ادامه داد: با پیگیری‌های مستمر ستاد دیه طرح بررسی، اصلاح و اجرای قانون اجباری بیمه شخص ثالث و همچنین اصلاح قانون صدور چک انجام شده امروز اگر چه جمع کثیری از زندانیان را از بند رهایی بخشیده است اما ضرورت توجه بیشتر به امر پیشگیری از ورود ناخواسته افراد به زندان‌ها باید طی یک برنامه مکتوب و دو ساله به حداقل ممکن کاهش یابد و الا با افزایش نرخ دیه و سخت شدن شرایط معیشتی مردم مختومه کردن پرونده‌های زندانیان جرایم غیرعمد با مبالغ متعدل ممکن نخواهد بود.

جولایی ادامه داد: بنابه ضرورت موجود طرح اصلاحیه قانون مهریه و نفقه نیز با رعایت حقوق طرفین و طرح اصلاحیه در مورد حوادث کارگاهی نیز در دست بررسی است و در تلاش برای ایجاد اصلاحیه در این رابطه هستیم.

مدیرعامل ستاد دیه کشور در ادامه از اجرای «پویش بخشایش حسینی، نوید آزادی» خبر داد و گفت: این برنامه حمایتی همزمان با راهپیمایی اربعین در راستای کمک به زندانیان جرایم غیرعمد اجرا می‌شود و خیران برای مشارکت در این اقدام خداپسندانه می‌توانند کمک‌های نقدی خود را از طریق شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۵۹۹۰۳۹۳۴۵ یا وارد کردن کد دستوری #۷۷۷۷*۷۸۰* از طریق تلفن همراه مبالغ مورد نظر خود را به حساب ستاد دیه کشور واریز کنند.

انتهای پیام /

۲۳ مهر ۱۳۹۸ ۱۰:۴۸
تعداد کلیک: ۱,۰۶۳

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.