English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

جمع آوری یک میلیاردو 700 میلیون تومان در جشنهای گلریزان فارس

مدیر عامل ستاد دیه استان فارس با اعلام این خبر که از ابتدای ماه مبارک رمضان با برگزاری 9 جشن گلریزان تاکنون یک میلیارد و 700 میلیون تومان یصورت نقدی،چک ومتعهدی از سوی خیران برای آزادسازی زندانیان جرائم غیر عمد در فارس جمع آوری شده است.

سید رضا اسکندری در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن اعلام اینکه از بین تعداد مبالغی که در جشن گلریزان استان فارس از سوی خیریان جمع آوری شده پس از شیراز شهرستان مرودشت با مبلغی بالغ بر 435 میلیون تومان بصورت نقدی وچکی از سوی خیران به این ستاد اهدا شده است.

وی بابیان اینکه در استان فارس تاکنون درشهرستان های شیراز، داراب، زرین دشت، اقلید، لارستان، کازرون، آباده، فیروز آباد و مرودشت جشن گلریزان برگزار شده، تصریح کرد: این مراسم قرار است در 14شهرستان فارس برگزار شود.

مدیر عامل ستاد دیه فارس گفت: متاسفانه امروز مهمترین مشکلی که در زمینه زندانیان جرائم غیرعمد در فارس وجود دارد، عدم حمایت برخی مسئولان وخیرین استان در زمینه آزاد سازی آنهاست در حالیکه جرم زندانیان جرائم غیر عمد تنها بدلیل محکومیتهای مالی نفقه، تصادفات ومهریه است به همین دلیل بیش از 830 نفر امروزه در زندانهای استان زندانیان جرائم غیر عمد تشکیل می دهند که بیشترین آنها بدلیل نفقه ومهریه در زندان های استان محبوس هستند.

به عقیده وی به منظور گسترش فرهنگ انفاق در زمینه آزادسازی جرایم زندانیان غیر عمد، نیاز است روزی به همین مناسبت در تقویم ثبت شود تا این موضوع پررنگتر در جامعه شکل گیرد.

مدیر عامل ستاد دیه استان فارس گفت: در حال حاضر بدهی کل زندانیان جرایم غیر عمد بیش از یک هزار و 800 میلیارد ریال است که تلاش داریم بخشی از آن را با کمک های دولتی وحمایت خیرین تاکین کنیم.

اسکندری ستاد دیه استان را در کشور پیشرو دانست وافزود: با توجه به عمر پنج ساله این ستاد تاکنون زمینه آزادی پنج هزار زندانی جرائم غیر عمد فراهم شده و بر همین اساس رتبه برتری کشور در اخذ تخفیف 1100میلیارد ریالی و رتبه برترکشور در جذب اعتبارات  دولتی از سوی ستاد دیه مرکز بالغ بر 130میلیارد را تاکنون ستاد دیه فارس کسب کرده است.

وی تاکید کرد: امروزه جوان ترین زندانی جرایم غیر عمدی که در زندان است 19 ساله بدلیل محکومیت  تصادف ومسن ترین آن 71 ساله بدلیل محکومیت مالی در زندان استان محبوس هستند که تلاش داریم زمینه آزادی انان را فراهم کنیم.

جشن گلریزانی که با حضور برخی از مدیران استان وخیرین استان در اردوگاه شهید آیت الله ربانی شیراز در هفته های گذشته برگزار شد از سوی خیرین ومسئولین استان مبلغ بیش از 8 میلیارد ریال به صورت نقدی چک و تعهدی به منظور آزادسازی زندانیان جرایم غیر عمد استان از سوی نیک اندیشان حاضر در مراسم جمع آوری شد.

۱۵ مرداد ۱۳۹۳ ۱۱:۰۷
تعداد کلیک: ۲,۶۸۱

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (3 رای)
  • سینا زارعی
  • ۶ اسفند ۱۳۹۶ ۱۵:۳۲
  • 0
  • 0
    0

بزرگوا ان با تقدیر و سپاس از تلاش نیک و پسندیده در درگاه یزدان پاک. با توجه به شرایط اقتصادی نامناسب کشور و آسیب پذیر بودن جوانان درگیر مشکلات زناشویی از قبیل مهریه و نفقه با توجه به اینکه فرد مدد جو که اصولا مردان جامعه را تشکیل میدهند و صدمات اعتباری
و مالی و روحی که ایشان پس از ورود به زندان وتحمل حبس های طولانی متحمل میشوند بقدری انها را آسیب پذیر مینماید که دیگر قادر به پرداخت وام فارغ از میزان و مبلغ مورد نیاز ش میگردد .لطفا این معضل را جدا توجه فرمایید

  • سینا زارعی
  • ۶ اسفند ۱۳۹۶ ۱۵:۴۴
  • 0
  • 0
    0

ضمنا اختلاط زندانیان دیگر گاها خطرناک و محیط به شدت الوده زندان به انواع بزه مشخصا با افراد ناتوان مالی چه از جهت جامعه ستیزی و چه درتصمیمات اینده ایشان در زندگی فردی تاثیر فوق العاده منفی خواهد گذاشت که ستاد با پیگیری و ارائه راهکار میتواند هم از ضرر
مالی و معنوی تاثیر مستقیم و مثبت چشمگیری در راستای اهدافش ارائه میدهد


امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.