English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

آزادی یک زندانی پس از ۱۰ سال

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان همدان گفت: مرد ۵۱ ساله‌ای که بابت بدهی سنگین 2 میلیاردی ریالی در بند بود، بعد از ۱۰ سال تحمل حبس با کمک خیران ستاد دیه از زندان رهایی یافت.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، یدالله روحانی‌منش با اعلام این خبر اظهار کرد: این مرد در سال 87 برای امرار معاش خانواده، اقدام به فروش و اجاره مسکن می‌کند که به علت ناآشنایی با این حرفه و نداشتن حساب و کتاب دقیق و بی‌توجهی به عقد قراردادهای مالی متضرر شده و با شکایت ۶۵ نفر از سال ۸۹ در بند حبس حضور داشت.

وی با بیان اینکه این فرد در طول دهه یاد شده یک روز هم مرخصی نداشته است، افزود: مددجو در طی فرآیند آزادی با فروش دارایی‌های خود توانست رضایت ۵۰ تن از شاکیان را جلب کند اما به علت ناتوانی در تأمین طلب ۱۵ تن از طلبکاران خصوصی سال‌ها در حبس بود که در سال جاری پرونده فرد مذکور به دلیل طولانی شدن مدت ابقای در حبس و برگزاری جلسات متعدد با ذینفعان در دستور کار ستاد دیه قرار گرفت.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان همدان گفت: مجموع بدهی ۱۵ شاکی باقیمانده در پرونده مبلغی معادل ۲ میلیارد ریال بود که با تلاش بی‌وقفه کارکنان ستاد، این بدهی در نهایت به یک میلیارد و ۱۸۰ میلیون ریال کاهش یافت که از این میزان ۶۸۰ میلیون ریال به صورت کمک ویژه و مابقی در قالب ارایه تسهیلات بانکی بدون سود به وی اعطا شد.

بنابر این گزارش، هم اکنون تعداد ۲۶۰ زندانی جرائم غیرعمد در سطح زندان‌های این استان تحمل حبس می‌کنند که میانگین بدهی هر کدام از این افراد رقمی بالغ بر 20 میلیون تومان است.

انتهای پیام /

 

۱۵ مهر ۱۳۹۸ ۱۲:۳۹
تعداد کلیک: ۱,۱۷۰

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.