English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

کاهش زندانیان مهریه نیازمند قانون جامعی است

رئیس کل دادگستری استان البرز با اشاره به تأکید مراجع عظام در زمینه ممانعت از حبس زندانیان مهریه تحقق این خواسته را در گرو تدوین قانون جامعی و مطابق با شرایط روز مطرح کرد.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، محمدباقر مقدسی مدیر نمایندگی ستاد دیه البرز در دیدار با رئیس کل دادگستری استان ضمن ارائه گزارشی از اقدامات این نهاد حمایتی اظهار کرد: علی‌رغم کاهش چشمگیر زندانیان مهریه از ابتدای سال جاری تاکنون در حال حاضر 75 نفر زندانی مهریه حاضر به خواب هستند که نیاز به مساعدت قضایی، به خصوص در زمینه حکم اعسار دارند.

وی با تقدیر از همیار قضات شریف محاکم قضایی در زمینه افزایش صدور احکام جایگزین حبس افزود: با این رویه و با عنایت به این که زندانیان جرایم غیرعمد صرفا بدهکار هستند و بزهکار نیستند می‌توان با کاهش جمعیت زندان‌ها ضمن تسریع و تسهیل زمینه دستیابی حقوق از دست رفته شکات به مطالبات خود از بروز بسیاری از هزینه‌های سنگین قضایی و همچنین ناهنجاری‌های اجتماعی کاست.

در ادامه این جلسه محمدجواد کولیوند، نماینده مردم کرج، اشتهارد، آسارا و فردیس در مجلس شورای اسلامی و همچنین عضو هیأت امنای ستاد دیه استان البرز در سخنانی گفت: وکلای ملت در تلاش هستند تا نسبت به قانون مهریه اصلاحاتی را اعمال نمایند که با استناد به آن از ورودی بسیاری از پرونده‌های مالی منجمله پرونده مربوط به تعهدات مهریه در این زمینه بکاهند.

حسین فاضلی هزیکندی، رئیس کل دادگستری استان البرز نیز ضمن تشکر از اقدامات حبس‌زدای ستاد دیه، فعالیت‌های این مجموعه مردمی را ارزشمند برشمرد و گفت: در خصوص زندانیان می‌توان گفت با افزایش تعداد قضات و ارایه امکانات، مشکل جمعیت ندامتگاه‌های کشور و استان برطرف نخواهد شد. برای حل دائمی این معضل باید عوامل متعددی بررسی شوند و موانع بسیاری از پیش روی دادگاه‌ها برطرف شوند.

وی با اشاره به این که باید در بحث زندانی شدن، دقت بیشتری کنیم و تا حد امکان از صدور مجازات حبس ممانعت شود، افزود:  دادگستری مجری قانون است لذا اگر شاکی راضی باشد، قاضی اختیار بیشتری برای تعیین تکلیف محکوم دارد.

فاضلی گفت: حکم اعسار نیز باید قبل از بازداشت صادر شده باشد اما چنان چه محکوم روانه زندان شد، باید حتما حکم اعسار صادر شود مگر این که از محکوم، اموالی شناسایی شده باشد.

انتهای پیام /

۱۴ مهر ۱۳۹۸ ۱۴:۲۹
تعداد کلیک: ۱,۱۲۱

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.