English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

صرف هزینه 11 هزار میلیاردی در حوادث رانندگی/ 12 درصد کشته‌های رانندگی دانش‌آموز هستند

مدیرعامل ستاد دیه کشور گفت: با عنایت به مشکلات معیشتی مردم در سال‌های اخیر پرداختی 11 هزار میلیارد تومانی شرکت‌های بیمه در باب خسارت‌های ناشی از حوادث رانندگی یک فاجعه ملی است.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، سید اسدالله جولایی در جلسه سیاست‌گذاری پنجمین کنفرانس بین‌المللی حوادث رانندگی که به میزبانی دانشکده فنی دانشگاه تهران برگزار شد با ارایه گزارشی از هزینه‌های سنگین پرداخت شده در بابت تامین خسارت‌های مالی، جرحی و فوتی ناشی از حوادث رانندگی افزود: سال گذشته افزون بر مرگ 17 هزار هموطن ایرانی در مسیر جاده‌ها طبق آمار نزدیک به 360 هزار ایرانی در پی شیوه‌‎های رانندگی غلط مصدوم و 3500 نفر هم برای ابد معلول شدند.

وی افزود: در شمار تلفات سوانح رانندگی سال 1397 جالب توجه است که 2 هزار نفر آن‌ها دانش‌آموز بودند و این یعنی خسارت روی خسارت. کجا می‌توان خسرانی سنگین‌تر از سلب حیات از آینده‌سازان کشوری پیدا کرد که آینده این سرزمین و توسعه آن بیش از هر موعدی به خدمات این نسل محتاج است.

مدیرعامل ستاد دیه کشور اظهار کرد: در روزهایی که طبق اعلام رسمی کمتر از 4 درصد درآمد ملی صرف امور زیربنایی و کارهای عمرانی می‌شود، شنیدن این اخبار و تلخ‌تر از آن خرسندی متولیان امر در کاهش تنها دو یا سه یا نه پنج درصد کشته‌ها نسبت به سال قبل یک یاس بزرگ به همراه دارد که بدون شک این نامیدی با مشی دینی و سابقه تمدنی ما چندان قرابتی ندارد، اما شوربختانه قصه همین است.

وی با اشاره به برگزاری کنفرانس‌ها و کنگره‌های متعددی با محوریت کاهش حوادث جاده‌ای گفت: در همین ماه‌های اخیر برگزاری برنامه‌ای در تبریز و کنفرانس‌های مشابهی در شیراز و شاهرود و مشهد نشان از اهمیت این ماجرا دارد که در بیشتر آن‌ها نیز متولیان امر مراکز علمی و آکادمیک هستند اما واقعا از این همه همایش که در پاره‌ای مواقع شمایل نمایش به خود گرفته‌اند، سوای این همه تعارف‌ و تعریف‌ که مقصر تنها فلان شرکت خودروسازی یا فلان وزارتخانه درگیر در ساخت جاده‌ ایمن نیست و و فلان پیمان‌کار خارجی و وطنی در امر نصب علایم و تهیه برنامه‌های آموزشی مقصر است، با همه این واقعیت‌ها باید گفت موازی کاری بزرگترین آفت این قبیل نشست‌ها است.

جولایی بیان کرد: در شرایط فعلی عمده برگزارکنندگان این کنفرانس‌ها بیش از آن که به موضوع اصلی گردهمایی و خروجی کارگروه‌های تخصصی توجه داشته باشند برای ارایه گزارش و اطلاع رسانی در باب عملکرد گروه به سفارش مقاله و اعلام زمان ارایه مقالات و به تبع آن تاریخ تمدید و زمان ارایه نتایج نظر دارند.

وی پرداختن به محورهای کنفرانس پنجم را راهگشا مطرح کرد و گفت: با اطلاع از اقدامات تشریفاتی صورت گرفته در این حوزه باید گفت مسئولین این کنفرانس در باب اصلاح رفتار کابران راه و هم چنین مهندسی ایمنی زیرساخت‌ها به سرفصل‌های مهمی اشاره داشته‌اند که تا زمان برگزاری همایش در تاریخ 14 و 15 بهمن اگر امکان دریافت داده‌ها و مطالب علمی مفیدی میسر باشد، امید است به میزان پر بار بودن مقالات ارسالی در بلندمدت کاهش حداکثری تصادفات را شاهد باشیم. ناگفته نماند تحقق این امر افزون بر نیاز به همیاری بیشتر مجموعه‌هایی چون ناجا، هلال احمر، شهرداری و سازمان‌هایی نظیر سازمان ملی استاندارد و سازمان راهدای و حمل و نقل نیاز دارد.

بر اساس این گزارش، در جلسه دو ساعته یاد شده نمایندگانی از وزارت کشور، وزارت راه و شهرسازی، ستاد مدیریت حمل و نقل ریاست جمهوری، سندیکای بیمه‌گران ایران و تعدادی از موسسات و نهادهای فعال در زمینه «ایمنی جاده‌های درون شهری و برون شهری» به ارایه نظر پرداختند.

1

2

انتهای پیام /

۱۳ مهر ۱۳۹۸ ۱۱:۱۸
تعداد کلیک: ۱,۱۰۹

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.